Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
vytápění řešené vůbec nemají, neřeší ho vůbec.... já přemýšlel nad podlahovým a plus krbová kamna 🤔 zateplení podlahy uvažuju teda zvýšit, poradíte kolik by stačilo? ještě připomínám, že bude pod domem sklep... kolik příp. zateplení té střechy, aby to bylo v pohodě? rozhodně nechci protopit majlant a v létě se tam udusit...chtěl jsem nízkoenergetický dům
Odpovědět
Profilova fotka
@kadetza pokud to budou kvalitní PUR/PIR panely, tak PENB může i vyjít, byť zaplatíš něco víc na topení (pokud v lokalitě fouká, tak to letí komínem rychleji než Santa). Z čeho bych byl nervózní je ta izolace ve střeše v kombinaci s nižší výškou stropu. V létě se bude přehřívat a to generuje další náklady na klimatizaci. Možná ale mají nějaký odvětrávací fígl.... A jak mají řešené vytápění?
Odpovědět
@kadetza Zdravím, podlaha 10cm naprosto nedostatečná. Do stěn 10cm je tak na chatu, nicméně třeba to mají modulárně a jde mezi nosnou stěnu a obklad dát větší izolace. Alternativně a velmi draze lze použít 10cm PIR, to je ekvivalent cca 18cm EPS. Také je ale možné že tam nemají PUR panely, ale PUR foukanou pěnu. Taková izolace se dává do stavebních buněk. Pokud půjdete na schůzku nechte si předložit PENB nějaké realizované stavby. A tím nemyslím jeden papír s písmenem "B" ale kompletní zprávu, ta má cca 20 stran s výpočty energií, primárních a alternativních a hromadou dalších věcí. Pokud toho nebudou schopni, asi bych byl velmi opatrný. Taky vám tu nádheru nemusí povolit jako RD, ale jen jako rekreační objekt.
Odpovědět
Profilova fotka
@kadetza ja bych to nazval takovym lepsim zahradnim domkem 🙂 pisou ze v cene neni ani strecha, to kdyz se poscitaji zaklady, strecha a vsechno co v tom neni plus jejich cena, jestli uz to nevyjde jako normalni barak 🙂 10 cm ve stene bude asi OK, preci jen klasicka roubenka ci srub ve stene nema nic krome dreva, podlaha 10 cm je urcite malo, strecha 30 cm vaty je v dnesni dobe takovy uplny zaklad
Odpovědět
a ty stěny zateplení? není 10 cm PUR taky málo?? víc se mi teda líbí ten obsyp korkem, to dohromady dělá cca 24 cm tloušťka stěny (u 44+44mm), ale u toho obkladu je jen 4,4+10 PUR... 🤔
Odpovědět
PENB k dispozici nemáme, máme s nimi domluvenou schůzku, takže to je jeden z našich dotazů. Ale je mi jasný, jak to bude. Samozřejmě budou tvrdit, jak je to všechno dostatečný atd., proto mě zajímá nezávislý názor. Jinak by byl dům postavený klasicky na základový desce, kvuli terénu a sklepu, který bude...jinak to nejde.
Odpovědět
Profilova fotka
@kadetza ahoj, jaké hodnoty jsou uvedeny na PENB? Je k dispozici? Pocitově je izolace v podlaze (pokud bude na patkách nebo vrutech), stejně taky ve střeše (vzhledem k výšce ) málo i na jižní Moravu.
Odpovědět
Dobrý večer, předem se moc omlouvám za velice laický dotaz. Moc se nám líbí roubenky, ale jsou bohužel mimo naše možnosti. Našli jsme si montovaný dům od firmy Pineca, udělali nám cenovou nabídku a teď rozmýšlíme, jestli do toho jít nebo ne, ale nevíme, jestli stavba má všechno, co je třeba. Tyto dva se nám líbí: -https://www.pineca.cz/agnes-75m-12-5x6-44-44mm.html -dvojitá stěna 44mm a 44mm nebo 66+66 mm -izolace mezistěny sypaným polystyrenem nebo korkem 15 cm -zateplení podlahy 10 cm -zateplení střechy 30cm minerální vaty... nebo ještě tento: -https://www.pineca.cz/nicole-44mm-78m.html -vnitřní stěna 44 mm -na to vnější zateplení 10 cm polyuretan a na to dřevěný obklad severský smrk -zateplení podlahy 10 cm -zateplení střechy 30cm minerální vaty... Na webu vypadají domky hodně fórově, mě by ale zajímalo, jestli všechna ta zateplení, obklady atd., které nám nacenili, stačí do našich podmínek na celoroční bydlení. Prosím neukamenujte mě hned. S poctivými roubenkami se to asi nedá srovnat, ale zkoušíme hledat levnější variantu. Děkuji moc všem, kdo poradí!!!!!
Odpovědět
Profilova fotka
Hele lidi, po 10 letech mám celých 100 👍 na mojem fotoblogu, jako jutuber bych asi neobstál 🤔, ale mě je dneska tak dobře , že to asi oslavíme 😂🤗 Dřevu zdar a slunce v duši
Odpovědět
@stanlee v podkroví mám izolaci dřevovlákno steico flex-papírová parobrzda- a v předstěně ovčí vlna 4 cm. Vše funguje myslím správně. Pokud použiješ jen ovčí vlnu tak někdo snad nedal žádnou parobrzdu. Já bych z toho měl obavy.
Odpovědět
Ovčí vlna? Vychádza mi bez parozabrany to dat, alebo? Aké máte skúsenosti ktorí ju mate v izolácii stropu a štítovych stien?
Odpovědět
@martina995 Pokud bude ten prostor zazděný za izolovaným soklem, takový minisklep, jenom s jedním vstupním otvorem, teplota asi nebude problém. Počítejte ale s tím, že některé konstrukce jako komíny, samonosné schodiště, krb, akumulační nádrž a podobně mají nějaké statické požadavky. Podpěry těchto prvků a nosné stěny stejně vynesete až do terénu, takže bez pasů se neobejdete. Získáte jen dobrý přístup k věcem které se nekazí. Opravdový přínos crawl space je v tom, že pokud horní stavba -zpravidla lehká montovaná dřevostavba - překročí životnost nebo potřebujete rekonstruovat, nebo rozšířit, prostě se to shrne celé pryč a na stávajícím základu uděláte novou budovu aniž byste museli složitě předělávat přípojky inženýrských sítí v základové desce. Srub takovou flexibilitu nemá, asi ho nestavíte s výhledem na 20let životnosti, takže mi tam crawl space úplně nedává smysl. Může to být na první pohled zajímavé cenově. Základová deska dnes vychází na 300-400k, tohle může srazit trochu náklady, ale zase budou věci navíc. Vyšší sokl, a přístupové schodiště do domu, nebo nějaký bezbariérový přístup, to vám skoro tu úsporu zase sežere. Pro stavební firmy co dělají dřevostavby jako na běžícím pásu a dodávají na klíč je to dobrá věc. Vybetonují rastr sloupků, místnosti a chodby uvnitř domu mají standardizované rozměry a ať si klient vymyslí libovolné rozložení, dá se to na to posadit. Pro individuálního stavebníka těch benefitů zase tak moc nebude.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@martina995 má to určitě své výhody, nevýhody bych viděla také. Něco na ten styl má ve svém blogu requied nebo lenkito 10 nebo sidzej a ještě někdo, koho si nepamatuji. To, že vše je přístupné, co je jinak zaděláno v základové desce, je určitě dobře. Na druhé straně je to přístupné i v tom negativním smyslu - aby se ti tam třeba neuhnízdily kuny nebo cokoli jiného, a také nevím, jak u vás mrzne, jak moc by to muselo být zaizolované, jestli by třeba voda a odpad nepotřebovali výraznou izolaci (když se zamyslíš že nezamrzavá hloubka je někde 70 cm, tak by ta dodatečná izolace musela být ekvivalentní) a jestli ten přístup by nebyl pouze teoretický. Říká se, že je to levnější alternativa k základové desce, naopak dražší alternativou je sklep, ve který by se to muselo dodatečně předělat, kdyby to nefungovalo. Jak vysoko máte spodní vodu, resp. jak dokonale máte vyřešeno, že by se vám tam nedostala spodní voda? Jinak ale, chcete-li to, tak směle do toho, ne vždy ta tradiční řešení jsou nejlepší. Kdyby nebyly ti, co zkoušejí něco nového, nebyli bychom tam, kde jsme. Třeba by to byl dobrý vzor pro další stavitele. Ideál neexistuje
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravím všechny. Co si myslíte o Crawl space pod srub? Manžel objevil nedavno a je z toho nadšený. Líbí se mu to více než klasická základová deska. Tak hledám informace 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@alman šedou barvou má dům natřený sidzej, svého času zde diskutoval, mezi fotoblogy ho určitě najdeš
Odpovědět
@alman dodatečně mne napadla ještě jedna varianta, po přirozeném zešednutí natřít nějakou šedou barvou. Bude to chtít asi trochu experimentování, ale asi by to víceméně konzervovalo odstín, protože hlinkové pigmenty jsou na UV barevně celkem stabilní.
Odpovědět
@obludak díky
Odpovědět
@alman krátce, ne. UV lze blokovat pouze pigmentem, čili bezbarvý nátěr nemůže mít proti UV účinek. Lignofix brání uvolňování ligninu z dřevního pletiva a jeho vyplavování pryč, na UV nemá nejmenší vliv. Postupné šednutí se nakonec skoro zastaví samo, ale nedá se úplně odhadnout v jaké fázi. Některá dřeva jsou nakonec šedá jako asfalt, jiná skoro zbělají.
Odpovědět
@obludak ahoj prosímte mám ještě jeden dotaz. Myslíš si že by šlo po dosažení tě šedé barvy kdyby se nám to líbilo v určitý moment natřít nějakým bezbervym olejem s ÚV aby to dále netmavlo a nedegradovalo.diky
Odpovědět
🙂 🙂 @obludak díky za tip ohledně toho natřeni při nepoužití finální úpravy. Ale tohle mi doma neprošlo ztm. 🙂 🙂 🙂
Odpovědět
@alman hmm, to je bez barvy, UV tam už začíná šisovat ten lignin pryč. Pokud ti to projde v rodině, tak doporučuji po povrchové úpravě napustit Deronem a pak Lignofixem, to trochu pomůže pro zachování ligninu v kulatině. Není to ale 100% a rozhodně to není nafurt, ta šedá se bude trochu měnit a rozlézat a povrch bude postupně hrubnout, jak bude dřevo pomaličku erodovat. Ale ten proces eroze je hoodně dlouhý, bez vody to může trvat desítky let a déle, než bude poznat vůbec nějaké oslabení konstrukce. Tedy spíše zeštíhlení původního masivu. Odolné to bude snad navěky.
Odpovědět
@obludak ahoj díky za info a každopádně souhlasím že nejlepší ochrana je ta konstrukční. My sme původně chtěli modernější vzhled srubu ale nakonec sme se dodatečně rozhodli ze srubařem že nám dodela sukně.(I když nám to původně doporučoval projektant) tak snad po téhle stránce to bude v pořádku. Ale to ukáže až čas 🙂 Mě osobně se strašně líbí takováhle barva.
Odpovědět
@alman Biocid, co se týče srubařů, tak je zajímavý jen proti broukům a proti houbám. Konkrétní složení asi rozebírat nebudu, ale jde o to jestli se váže na dřevo, nebo do vody ve dřevě. Bochemit (a podobné) zůstává ve vodě, takže se dá teoreticky vymýt. Deron I (a podobné) se váže na dřevo samotné a vymýt se moc nedá. Srubaři - stavitelé - používají většinou Bochemit co jsem tak zaznamenal, řekl bych že kvůli ceně, povrchová vrstva se stejně většinou brousí pryč, tak proč to přehánět. Druhé hledisko je ředění. U čerstvého dřeva je to jedno, je nacucané vodou a vodou ředěný biocid je v pořádku. U starší stavby, nebo třeba u staršího nábytku, při tlakové injektáži ohrožených nebo napadených míst, se běžně Deron ředí lihem. Má lepší nasákavost a prostup do hloubky. Samozřejmě je taková aplikace mnohem dražší. Další věc ke zvážení je podívat se na složení nátěru, pokud používáte hotový. Většina seriózních výrobcu nějaký biocid přidává a zákon jim nařizuje látku(-y) a její koncentraci publikovat v bezpečnostním listu. Někteří, ti méně zelení a více praktičtí, to používají i jako marketingový prostředek. Poslední več, kterou nelze dostatečně zdůraznit, žádná chemie nenahradí konstrukční ochranu dřeva - kam teče voda, tam bude problém. Dělejte tak veliké přesahy jak vám statik dovolí.
Odpovědět
Profilova fotka
@vasek_braun s panem Folberem jde zrovna jednat martina995. Můžeš se podívat na jeho referenční stavby nebo ho požádat o kontakt na lidi (to můžeš i mailem, při dnešním nedostatku času), kterým sruby stavěl a zajet se podívat a promluvit s nimi. Jak se říká, jednou vidět (a nasát atmosféru) je víc než stokrát slyšet. Jinak tě vítám naší diskusi a jestli již vybíráš firmu, tak asi rozhodnutí, že to bude srub, již padlo, tak ti k němu gratuluji. Zde se můžeš ptát kohokoliv, každý ti sdělí zkušenosti s firmou, která dělala srub jemu
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravím, nemáte někdo prosím zkušenost z touto firmou? https://www.srub.cz/
Odpovědět
@esmeralda2 díky moc. Mám aspoň dalsi díl skládačky. 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@alman ano, chápeš to správně, nejdřív deron, pak broušení a nátěr. Ten deron je dobré aplikovat "hned" jak se dům postaví, brousit a natírat můžeš třeba za rok
Odpovědět
@esmeralda2 díky za info sem si vzpomněl že vlastně stavar říkal že to budou natírat. Úplně mi to vyletělo ale už si nevzpomenu čím. Takže se to neprimichava k finální barvě? . Jestli to dobře chápu tak ten nátěr chrání dřevo do té doby než se to vybrousi a pak už jenom nátěr dle vlastního výběru.
Odpovědět
Profilova fotka
@alman většina místních výrobců používá bochemit hned po odkornění, ten se ale při deších vymyje. Pak většina tady asi používá deron, cituji pana Blachuta (olejenadrevo.cz): Výrobky řady DERON slouží pro dlouhodobou ochranu dřeva proti dřevokaznému hmyzu, houbám, zamodrání a plísním.
Odpovědět
@obludak díky za info k Woodexu. Ale chci se zeptat na ten biocid. Na netu sem našel že se rozděluje na 4 druhý desinfekční, konzervační látka, proti škůdcům a ostatní biocidni látky. Ale je ho potřeba tam míchat nebo ho aplikovat. Na stránkách cestadreva sem u žádného popisu nic takového nenašel. Omlouvám se jestli je to hloupy dotaz ale takhle podrobné sem to ještě nestudoval a vše ohledně toho je pro mě Španělska vesnice.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?