Hydroizolace v prosinci ano či ne

Fáze hydroizolace spodní stavby mi vyšla naneštěstí na měsíc prosinec, hrubou jsem chtěl mí to konce roku, ale už vím, že se to nedá stihnout, nepřízeň počasí vše odkládá. Přesto bych se rád pohnul se stavbou dál. 1) Penetrace: Udělal jsem penetraci hned po přebroušení desky (pouze obvodové a nosné zdi), bohžel ne celou (svislé okraje už jsem nestihl) - bylo ale těsně nad 0°C, bude penetrace funkční, jak poznám špatnou penetraci a můžu ji případně přetřít další vrstvou? Použil jsem PCI Pecimor P z pro-doma, ten je doporučený zpracovávat dle etikety do +5°C. 2) Hydroizolace: V případě kdybych měl penetraci hotovou, doporučuje se nepracovat s hydroizolací když je vzduch a podklad pod +5°C. Nemám tedy dělat vůbec hydroizolaci a čekat až do března až se začnou zvedat teploty nebo prostě vyhlížet teplý den a pustit se hned do toho, třeba i při 3-4°C? To mi bude stát cela stavba kvůli pár hodinám práce, cihly už mám na desce nachystané... Dále skladování rolí a plynové láhve, na stavbě mám jen nevyhřívaný kontejner, bude problém tam mít uložené role než je začnu zpracovávat? Je mi jasné, že nejlepší by bylo kupovat postupně těsně před vařením, ale to není úplně proveditelné. A taky by mě zajímalo cca kolik plynových lahví se spotřebuje na zhruba 160m (2vrstvy po 80m) rolí?
Odpovědět
Profilova fotka
V prosinci stavět barák? Dobrej plán :-). Provádět penetraci hydroizolace mimo specifikace výrobce? Odvážné. Hydroizolace v zimě, kdy buď mrzne nebo je to mokrý? Osobně bych počkal. Ale pokud spěcháš, tak do toho samozřejmě jdi. Jo a nejspíš ti bude v tý zimě dost namrzat láhev. Uložení rolí a flašky v kontejneru není problém. Počet flašek tipuju tak na 4, pokud se bavíme o 10 kg.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

Fáze hydroizolace spodní stavby mi vyšla naneštěs…
@darthy Byl jsem v podobné situaci, barák měl být v únoru, tak jsem během pár dní v lednu dělal hydroizolaci. Nakonec do toho vlítnul kovid a šouplo se to na apríla. Dělal jsem jen pásy pod zdi a stejně se to pořádně nechytlo a jeden roh mi vzal vítr. Vyprdnul bych se na to, do doby než začnou zase zdít. Pak bych stejně dělal jen pruhy pod zdma a zbytek ploch udělal, až se zedníci odstěhují s lešením, protože izolaci stejně poškodí. Ve výsledku pod zdí to k podkladu ani natavené být nemusí (jen vrstvy mezi sebou), hmotnost zdí izolaci přimáčkne. Já dodělával zbytek izolace až před pokládkou polyše do podlahovky.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od kofejn:

@darthy Byl jsem v podobné situaci, barák měl být…
@kofejn dělal jsem to stejně. Většina lidí dává v první fázi izolaci jen pod zdi. Jen jsem hned natřel celou desku asfaltovou penetraci.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

Fáze hydroizolace spodní stavby mi vyšla naneštěs…
@darthy predpokladam ze mas v planu delat hydroizolaci pomoci asfaltovych pasu. Kazdy z nich ma uvedenou teplotu kdy se da pokladat, jinak hrozi ze se budou lamat a hydroizolace bude k nicemu. Jenom bacha neni to teplota vzduchu ale pasu. Pokud budes mit pres celou noc -10 tak rano kdyz bude -3 neznamena ze muzes pokladat pokud by technickem listu bylo napr. -5....
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od raziel628:

@darthy predpokladam ze mas v planu delat hydroiz…
Jak jsem psal, hydroizolaci (i penetraci) dělám teď jen pod obvodové a nosné zdi. Zbytek udělám až to bude pod střechou. Zdít budu na pěnu, ta je do -15°C, takže to bych neřešil. @raziel628 Budu dávat dvě vrstvy, první GLASTEK 40 SPECIAL MINERAL a druhou ELASTEK, ten GLASTEK má ohebnost do -25°C, ale dle montážního návodu je doporučeno pracovat v +5°C obecně nebo pak předehřívat což si nedokážu představit u desky... Co ta penetrace, je přetírání již vytvrdlé vrstvy nevhodné s ohledem na vlastnosti nebo to ničemu nevadí? (V případě že bych se rozhodl ji pro jistotu přetřít)
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

Jak jsem psal, hydroizolaci (i penetraci) dělám t…
@darthy A nevýjde Vám lacnejšie dať miesto dvoch vrstiev asfaltu jednu vrstvu PVC? Mne PVC aj s prácou vyšlo lacnejšie ako asfalt bez práce. Príde borec, dá pod steny geošku a pruhy fólie s presahmi, zavarí spoje a môže sa stavať. Vnútri to vyvarí až pred podlahou. Práca tak na hodinku max dve. A urobil by som to v deň, keď sa bude zakladať prvý šar.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@darthy A nevýjde Vám lacnejšie dať miesto dvoch …
@roman_ Na desce už mám 20 palet s cihlama, to znamená, že hydroizolace PVC by se musela dělat na dvakrát (obvody a pak plocha), jestli je to vůbec možné, to určitě levněji nevyjde, pokud budu dvakrát volat firmu, jelikož si to sám neudělám. Asfaltové pásy si sám udělat můžu.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

@roman_ Na desce už mám 20 palet s cihlama, to zn…
@darthy Samozrejme, že to ide na dvakrát. A tá prvá fáza je iba pod obvod, odrežú sa pruhy fólie a zavaria sa iba spoje, to je úplné minimum práce. A ako som hovoril, za cenu dvoch vrstiev asfaltových pásov som mal komplet hydroizoláciu z PVC fólie aj s prácou a robilo sa na dvakrát. Takže aj svojpomocnou pokládkou asfaltu by som to mal drahšie ako PVC firmou. Túto prvú fázu by ste zvládli aj svojpomocne, v stavebninách si požičiate zváračku za 4 stovky a tých pár zvarov si urobíte sami.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@darthy Samozrejme, že to ide na dvakrát. A tá pr…
@roman_ Uvažuji nad tím, pokud to není omezeno teplotou venku, nicméně už mám natřenou penetraci, předpokládám že ta se zakryje geotextilií? Jaká PVC folie se u vás použila?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

@roman_ Uvažuji nad tím, pokud to není omezeno te…
@darthy Teplotou to obmedzené nie je, akurát je zbytočné to robiť tak dlho dopredu, keď je teplotou obmedzené zakladanie prvého šáru. Tým, že to je vlastne len položené, tak by to mohlo odfúknuť. Dáva sa pod to geotextília, minimálne 300 g/m2, zakladacia malta sa nemusí oddeľovať geoškou, ale potom pred podlahami sa tam geoška dať musí, pretože to nesmie byť v styku s EPS. Správne sa na to dáva ochranný betón cca 5 cm, ale to mi príde ako vyhodené prachy. Ak do toho náhodou urobíte dieru, dá sa to jednoducho opraviť a ak chcete mať istotu, môžete si nechať urobiť iskrovú skúšku. Ja som mal fóliu fatrafol 803s, prípadne je dobrá aj fólia Sika (žltá).
Odpovědět
Založení mám objednáno na 12. 12., ale záleží samozřejmě na počasí, nesmí mrznout. Jak je to s okraji desky - asfaltový pás se vaří na okaj a pak i na svislou stěnu podle výšky zeminy, tady je princip stejný, jen se to musí zakotvit? Teď jsem to řešil s projektantem, radon mám jako střední hodnotu a protože mám odvětrávání, prý můžu dát jen jednu vrstvu asfaltových pásů, takže by to vyšlo levněji asfaltem, ale jsem pořád omezen počasím. PVC mi přijde provedením jednodušší.
Odpovědět
Hele já to vařil v únoru minulý rok. Bylo okolo nuly, barák už byl zavřen okny a dveřmi a žádná slast to nebyla. Bomba mizela před očima, namrzala. Takže jsem to zaizoloval jen pod příčkami a plochu udělal na jaře. Rozdíl byl ve spotřebě plynu neuvěřitelný. Na jaře mi na zbytek domu stačila jedna lahev, v zimě na příčky padly tak 3-4 a ještě se pracovalo na hovno. Chápu, že chcete založit a pak v rámci možností (jak počasí dovolí) tak zdít. Asi bych to rovněž zaizoloval asfaltovým pásem pod nosnými stěnami. A zbytek udělal, až bude opravdu 5 a více stupňů dlouhodoběji.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od darthy:

Založení mám objednáno na 12. 12., ale záleží sam…
@darthy To je možné. Vo výsledku to je s radónom tak, že buď máte navrhnuté opatrenia a potvrdenie od firmy alebo do dozoru, že je to urobené podľa projektu a doložíte to pri kolaudácii, alebo to nedoložíte a necháte si v interiéri radón zmerať. Samozrejme s projektovo nastavenou a spustenou rekuperáciou, ak ju máte. V tom prípade aj bez opatrení nemáte šancu limity prekročiť. Vyhláška o protiradónových opatreniach nie je povinná, povinné je akurát splniť limity. A to buď meraním alebo dodržaním vyhlášky.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?