Jakou značku cihel?

Dobrý den, na trhu je celá řada dutinkových cihel. Okolo sebe vidím, že většina staví z Hebel nebo Porotherm, existují ale i jiné značky. Jakou s nimi máte zkušenost? Jsou opravdu mezi jednotlivými výrobci velké kvalitativní rozdíly? Zajímá mě jakákoliv zkušenost. Primárně hledám broušené cihly. Další méně mainstrem: Leier Winklman Rotz
Odpovědět
1
2
11
V dnešní době bych bral co je a co má dobrou cenu...na značku bych nekoukal. Případnou křivost pak zpraví omítky či zateplení.
Odpovědět
Profilova fotka
Pokud máte kontaktní zateplení, tak bych se klidně řešil i pórobeton...
Odpovědět
@petrkunc132 Tomu se bráním z důvodů akustiky, budeme z toho důvodu zateplovat vatou, má prý lepší akustický útlum. Někdo zas doporučí VPC, to jsem zavrhl. Víte co chci stavět svépomocí a u VPC jsou více náročné technické detaily. Když člověk staví z cihly, stačí se ve velkých uvozovkách zeptat na vesnici v hospodě a někdo bude vědět, s VPC se tolik lidí nesetkalo. Vysvětluji tím, jen jakým myšlenkovým pochodem jsme se nakonec dostali k dutinkové cihle a zeteplení vatou. Teď jen zvolit výrobce, nevím zda s nějakým mohu šlápnout vyloženě do průseru...
Odpovědět
@rumcajk Nechci teda kecat do vasich kritérií výběru 😬 , ale osobne bych řešil výběr predevsim dle požadovaných a nutných technickych parametrů a porovnal poner cena/"vykon".
Odpovědět
Profilova fotka
@rumcajk Pokud jste velice šikovný člověk tak se bát vpc nemusíte, pár stavebníků tady stavělo z vpc a zvládli to, a pokud řešíte akustiku tak vpc vyhrává a spolu s vatou to bude ještě lepší. Také záleží kde budete stavět zdali ta akustika má opodstatnění. My třeba máme postaveno z YTONGU YQ 550 bez zateplení a jsme na vesnici kde se postupně rozrůstají domy ale s velkými pozemky cca kolem 2000m2 a pokud bych měl vnímat hluk ve fázi hrubé stavby s okny trojskly( 3 ks zvýšená akustická neprůzvučnost) zaizolovaným stropem minerální izolací tloušťky 400 mm a zatím bez omítek sádrových tak vnějších tepelněizolačních tak pokud je vše zavřené a vedle cca 40m od domu seká soused strunovkou benzínovou tak ho neslyším prakticky vůbec. Takže ta akustika záleží na opravdu několika aspektech. Samozřejmě má pravdu i @Panlorenc chce to zvážit pro a proti. Jinak převážně broušené cihly bych řekl že nejvíc jde na dračku heluz. Každopádně všechny tyto materiály jsou vhodné pro svépomocnou stavbu tam už záleží co vám bude blíž, já třeba nechtěl broušené cihly z důvodu kotvení těžších předmětů tím že to je děrovaná cihla tak se musí použít buďto speciální hmoždinky nebo chemické kotvy s požitím sítka, jenže postupem času zjišťuji že i u toho ytongu stejně tu chemickou kotvu použiju na kotvení kuchyňské linky, protože ta tvárnice YQ je tak porovitá a blbě se vše kotví, příklad u montáže oken kde jsem říkal montážníkům že turbošrouby v tom moc nedrží, řekli že dají delší a nedaly no inu některé se vytrhli u kotvících pásků když pásek nebyl dostatečně ohnutý a vytlačíl turbošroub ven .....Takže tady třeba bude výhoda u toho vpc, tím že to je hutný a těžký materiál, já z nich chtěl udělat příčky mezi místnostmi z důvodu akustiky ale musel by se předělávat projekt a přidat pasy pod tyto příčky takže z toho důvodu jsme do toho nešli a řešil jsem akustiku ytongu tak že jsem oddělil příčky od stěn mezerou cca 1cm a tu vypěnil nízkoexpanzní pěnou dle technického postupu. Také jsem chtěl udělat obvod z YQ a příčky ze sádrokartonu protože ten má také velice výborný akustický útlum ale nakonec jsem nechtěl dělat kočkopsa.
Odpovědět
Profilova fotka
Svépomocníci čo stavajú z VPC sa tu nájdu, napríklad ja. Už mám za sebou nahádzaných asi 110 ton cihel. Plné s elektrokanálkem 200mm (23,8kg/kus) a 240mm (28,5kg/kus). Zdení ide rýchlejšie, ako u ytongu, netreba sa toho vôbec báť. Ale nemôže sa to porovnávať svépomocí sám VPC vs parta ukrajincov porobetón. Dom stačí navrhnúť do modulu a potom je minimum rezania. Čo sa týka kotvenia, tak turbošrouby stačí predvrtať menším vrtákom a držia parádne. Takú 2m bedniacu dosku stačí chytiť na 2-3 miestach a prežije aj ponorný vibrátor. Z porobetónu vyliezajú turbošrouby pri vibrovaní (odskúšané u suseda, hups). V kombinácii so zateplením ideálne na stavbu svépomocí, prípadné nedostatky zakryje izolant.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 6 měsících
Přidám se k vám, nechci zbytečně zakládat nové téma. Uvažuji, jaké cihly zvolit pro stavbu domu, na základě jakých kritérií jste vybírali? Je značka nějak podstatná? Nebo co by mělo být prioritou pro mě při výběru? Už nějakou dobu nad tím sedím a potřebuji radu od někoho, kdo se dostal přes toto dilema.
Odpovědět
@zdenekk12 Vybral jsem amatérsky. Věděl jsem, že je mi bližší systém co nejužší cihly + silné zateplení. Vpc jsem nechtěl z hlediska toho, že si na to jednoduše netroufám a lidé s tím nemají zkušenosti. Když to řeknu blbě s cihlu už dělal každý stréc na vesnici, tak dokážou lidé obecně poradit. Což připouštím, že může být někdy na škodu. Když jsem měl ujasněný materiál cihla 30 tloušťka, tak jsem vybíral podle ceny. Jestli je to heluz, porotherm nebo nějaký méně známý výrobce podle mě nehraje takovou roli. Důležité je aby měla cihla nějakou pevnost, my volili p15 a byla broušená. Podle mě u těch nejznámější výrobců stejně rozhodně vždy koncová cena.
Odpovědět
Profilova fotka
@rumcajk Len dodám, že pevnosť v tlaku je pri zdení na penu úplne jedno, či je 10 alebo 15MPa, pri použití peny je to násobne menej, ako uvádzajú.
Odpovědět
Profilova fotka
@zdenekk12 Určitě svoji roli v tom má značka hlavně co se kvality týče. Třeba Ytong vs Hebel či Ytong vs Qpor tady už bta kvalita je skoro srovnatelná. Co se týče pevnosti to jsem neřešil jelikož ne stavíme 20 patrový dům ale přízemní a navíc tvárnice se brala obvodová YQ, stejně to má každý výrobce rozdělené. Obvod, nosné, ne nosné, příčky atd. Pevnosti by přeci měl řešit statik a projektant. To rozhodnutí záleží na tom kdo to bude stavět pokud svépomocí, tak to zase záleží na tom na kolik si troufnete a kolik na to máte financí. Když to budu brát podle sebe a to jsem si taky procházel veškeré druhý zdiva tak jsem se rozhodl pro svépomocnou stavbu a pro Ytong YQ 550 bez zateplení. Řešil jsem jednoduchost výstavby, méně kroků při realizaci fasády( viz zateplení), mechanická odolnost fasády o proti zateplení polystyrenem. Rychlost výstavby. Dále také tepelněizolační vlastnosti.
Odpovědět
Hoši mě by spíše zajímalo zda jste řešili doplňkové cihly/tvárnice? Ve třicítce se doplňkové dělají jen asi rohové a půlky. Přiznám se, že jsem se na to vykašlal, s tím že to Aligatorem přeřežu a využiji i cihly ťuklé či nějak jednostranně poškozené. Udělal jsem chybu a mám se ještě doplňkovými cihlami zasobit nebo to dáme tal jak popisuji? Cihla 30 + 24 šedý poly zateplení, tudíž co se týče tep. mostů ze zdiva, tak z toho strach nemám. Díky za reakci.
Odpovědět
@rumcajk se zateplením je to jedno, klidně to nechte na aligátorovi
Odpovědět
Článek se načítá
My máme Winerberger, někde je Heluz, 400 - 440mm na obvodovém zdivu. Zeď z garáže do domu 300mm cihly. Místo takových těch dořezových cihel, vyrobených půlek atd... Je výhodnější dát klasickou plnou cihlu a nebo její půlku, vyjde to líp a když se přes to hodí polystyren, tak se tepelný most rozbije
Odpovědět
@rumcajk proč jsi zvolil užší cihly a větší zateplení? Není méně starostí, když jsou zvoleny silnější a nepotřebují tolik izolace? Ptám se proto, že opravdu nemám tušení. Faktem je, že je kolem mě spousta chytrých lidí, zejména těch, kteří dávají nevyžádané rady, a to mě opravdu znervózňuje. @jarin1 porovnával jsi pórobeton a cihly, nebo jsi v tom měl od začátku více méně jasno, že pórobeton?
Odpovědět
@vladimir_sacha mezi těmito dvěma značkami cihel, co jsi psal jsi zpozoroval nějaké rozdíly? Jsi je kombinoval?
Odpovědět
@zdenekk12 Tak tady je to slepený dům z toho co bylo, základ je Wienerberger, nosná zeď z garáže do do chodby 30cm je z Heluzu, ve štítě je jakýsi Cihlotherm 40 třeba a mezi to ještě nastrkané klasické pálené cihly z 19. století z původního domu. Jinak je to asi jedno, každá ta cihla dneska musí splňovat nějaké požadavky, pokud se ten dům obalí polystyrenem, tak to rozbije veškeré tepelné mosty a nevadí ničemu, co v té zdi je
Odpovědět
@vladimir_sacha aha rozumím. Tak to je trošku rozdíl, jako bych to chtěl u nás. V životě by mě nenapadlo, že toto vybrat bude pro mě tak náročné.
Odpovědět
@zdenekk12 Asi nějak takto to máme kombinované.... Jen pro představu, že tak to jde taky. Ovšem tady se to bralo už rozestavěné (už dokonce byl krov), strop a obvodové zdivo v roce 1999 - 2001, takže už se nedalo moc vymýšlet, potom tady 5 let nikdo nehnul prstem a tekla do toho voda, mrzlo, v patře byly kaluže a kluziště v zimě, prosakovalo to až do přízemí kde se vybarvily armatury na stropě, jak zrezly a projela ta rez skrz beton a byla rezavá dokonce z toho zem v přízemí, cihly chytly řasu a sůl a až v roce 2006 se to koupilo a pokračovalo, ale už byl materiál trochu zase jiný Důle měla být garáž na 3 auta a troje vrata..... Tak se to už tehda celé přestavovalo a plácalo z toho co bylo a zůstaly vrata jedny a garáž se zmenšila z 80m2 na cca 50
Odpovědět
@zdenekk12 právě proto, abych nemusel složitě řešit tepelné mosty. Jde o to, že když máš jednovrstvé zdivo a je jedno jakého typu, tak musíš řešit detaily těmi speciálními cihlami a každá chyba při zdění se projeví tep. mostem. U více vrstveho zdiva to je jedno. Stejně to obalíš izolací, která plní tu funkci. Krásně je to vidět u vpc, které tvoří nosnou část a o izolační se stará izolant. Proč jsem zvolil cihlu tloušťky 30? Otázka by měla být, co bych získal kdybych volil zdivo tlustší. Po zdivu chci jen funkci nosnou, takze proč kupovat širší, dražší cihlu, která mi zmenší užitnou plochu domu tím že zabere více místa.
Odpovědět
Jak je řečeno když se použijí jen cihly tak záleží na kvalitě provedení každá chyba se projeví mostem. Proto by mě nenapadlo dát jen cihlu. Osobně jsem se rozmyslel mezi 30cm ytongem, porfixem a thermalikou. Tu jsem pak zavrhl. A nakonec jsem šel do porfixu lepší dostupnost v té době a cena. Za peníze co bych dal za Ytong tak jsem měl za to porfix plus 14cm šedého polystyrenu.
Odpovědět
@zdenekk12 Širší cihla a tenčí zateplení je samozřejmě dražší, ale navíc mohou být problémy s kondenzací. Prostě buď sendvič z úzkých cihel a co nejvíce zateplení, nebo jednovrstvé zdivo. Dejte si poptávku na několik variant a uvidíte jak to vyjde cenově. Dost s tím mohou zamávat i různé sezónní slevy
Odpovědět
Profilova fotka
@zdenekk12 Porovnával ale spíše jsem byl nakloněný k ytongu.
Odpovědět
@jarin1 V době, kdy jsem stavěl jsem řešil stejné dilema. Podle internetových cen jsem si spočítal ceny materiálu a tím vypadla varianta jednovrstvého zdiva. Dále jsem obešel okolní stavebniny a poptal jsem materiály. Nakonec jsem místo původně plánovaného cihlovzduchu nebo pórobetonu použil BST tvárnice. Prvotní důvod byla podstatná cenová úspora a navíc díky užšímu zdivu (20cm místo 30cm) se mi vlastně zadarmo zvětšila vnitřní plocha.
Odpovědět
@zubr487 a nemá být zděná obvodová stěna tlouštky min 24cm?
Odpovědět
Profilova fotka
@xkarlos Nemá. U VPC pri správnom návrhu (t.j. nosnosť má cihla vporiadku, problém je vzpěr) sa dá zdít kľudne zo 175mm širokej cihly.
Odpovědět
@josefx nejde o nosnost ... ale o statiku obvodového zdiva při namáhání bočním větrem ...
Odpovědět
@xkarlos právě u vpc se to zpevňuje příčkami, aby zachytávali boční síly
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 úvahu jsem měl podobnou, to jsem uvažoval i o liaporu, vaše zmiňované bst tvárnice, pak i velox jelikož táta s tím stavěly, heluz i vpc ale vždy rozhodla cena. Prošel jsem těch materiálu mnoho, procházel diskuze a z toho jsem vyvodil výsledek. Pro svépomocí se víc zamlouval Porobeton i ten heluz bych dal ale nechtěl jsem. Jako mužů hodnotit u toho yq velmi dobré TI vlastnosti ale co se týče pevnosti kotvení tak buď chemie nebo spešl hmozdinky pak ano ale turbo šrouby nic moc, i když oknari je tam sraly, chtěl jsem kotvy a spešl hmozdinky jenze mě přemluvili že ten plech stejně tolik nedrží že pruží na to jak jsou ty rámy těžké. Někde teda museli kombinovat. Příští barák asi dřevostavba 😀
Odpovědět
@jarin1 Já jsem před stavbou dělal rekonstrukci bytu a to jsem dělal z YQ. Pracuje se s tím perfektně, bezproblémové řezání drážek. Trochu mi vadil bídný hlukový útlum. Nakonec ale taky zvítězila cena. Ty BST vycházeli o cca 90t levněji než YQ. Proto jsem radil nechat si udělat CP pro vybrané kombinace a rozhodovat se podle výsledku. Buhužel není ideální materiál a tak je hlavní ukazatel cena. Jinak dřevostavbu bych určitě nedělal.
Odpovědět
Profilova fotka
@zdenekk12 Každý ti řekne něco jiného. Každý preferuje něco jiného, já osobně jsem zvolil cihlu, ale dali jsme i izolaci. Nešel jsem do žádných širokých cihel. Záleželo mi na pevnosti, hleděl jsem na akusticko-izolační vlastnosti, aby v našem domě nebylo nic slyšet.
Odpovědět
1
2
11
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?