Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr za tu cenu si dejte vsude primotopy ty se nejlepe reguluji a ty penize nemuzete protopit do konce zivota :) krb jako zaloha je dobry, ale pokud ma vymenik tak pro pripad ze nepujde elektrina je stejne nepouzitelny, ponechal bych max. TC + podlahovku + ohrev vody a krb bez vymeniku pro tu atmosferu, vymenik a rekuperaci bych zrusil a ty solary nevim jestli je to v dnesni dobe vubec rentabilni
Odpovědět
Profilova fotka
@jumpmans - Mohu se zeptat, jak přesně složitý system máte? Co se týká ceny, tak se přibližujete realitě. V podstatě máme kalkulaci na TČ voda - vzduch, podlahové vytápění, krb s teplovodní vložkou, rekuperace, akumulační nádrž = cca 750.000,- +/- 100.000,- podle nabídek. Pokud bych se tedy zeptala jinak, jak by jste takovou situaci řešili? Tepelné čerpadlo nám přijde v dnešní době vcelku logické, protože chceme podlahovku. Zároveň to řeší i ohřev vody. Krb s teplovodní vložkou je proto, že slouží jako záložní system vytápění (ale i pro tu atmosferu prasklajícího dřeva, která do srubu prostě patří). Rekuperace bude nahrazovat klimatizaci i tak trochu vytápění, stejně jako podlahové vytápění, ve kterém může kolovat i studená voda pro "pomalé" ochlazování. Rekupecare bude doplněna o výměník tepla, takže bude taky chladit i hřát. A solární system proto, aby vše zásoboval energií. Pokud tady píšu kravinu, klidně mě opravte, ráda se přiučím a případně poučím, jak lze něco udělat jinak, lépe nebo egektivněji.
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e taky to tak budeme dělat. Elektrická podlahovka a Kachlova kamna bez výměníku
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e to jo, ale musíš k tomu mít černé kování 8-) Solár máme zabudovaný ve střeše a kdo neví si toho nevšimne, zkusím hodit fotku..., ale v případě fotovoltaiky to si nebude možné kvůli chlazení - si myslim.
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr jeste doplnim, my mame takto slozity system, protoze jsme to od zacatku uplne nedomysleli. Teplovodni kamna s aku nadrzi a el. patronama jako zalohou. Podlahovka plus radiatory. uvazoval jsem o doplneni o solary, ale investice ~120k se nevrati, mozna jedine s dotaci Zelena usporam. Ale tu je mozne ziskat pouze na doplneni do zkolaudovane stavby. Na leto jsme do podkrovi dali multisplit klimatizacni jednotku, kterou upravuju, aby se dala pouzit i na topeni do aku nadrze. Investice v tomto pripade byla do te klimatizace kvuli komfortu a vyuziti jako teplovodniho TC je prijemny bonus za cca 20k + samodomo regulace. Samotna klima pro 4 vnitrni jednotky stala vcetne montaze cca 100k.
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr jak jiz zaznelo vyse, je to velmi slozite a zaroven i drahe. nektere veci jsou ve srubu problematicky resitelne. poporade: tepelne cerpadlo vzduch-voda je ok, pokud mate nizkoteplotni system (podlahovka). V kombinaci s radiatory ale uz je potreba bud dimenzovat radiatory na nizkoteplotni provoz nebo poridit vysokoteplotni cerpadlo - napr. regulus dela verzi ktera umi az 64st teplotu vody. Ale v tomhle setupu bude mit nizsi COP. Teplovodni kamna/krbova vlozka je naopak vysokoteplotni system ktery musi mit doplnenou aku nadrz. Sloucit tyto dve veci dohromady je pomerne narocne. Co se tyka rekuperace tak ziju v domeni, ze pro efektivni fungovani by mel byt dum tesny - to se u srubu pomerne tezko dosahuje. TC vzduch-vzduch se da pouzit bud ve spojeni s centralni ventilaci (rekuperaci) nebo byste museli mit klimatizacni jednotky v kazde mistnosti.. kdyz to vezmu z hlediska nakladu: teplovodni krbova vlozka s podlahovkou a aku nadrzi min 200tis, spise 250+ solarni kolektory na pritapeni, ktere tu nekdo zminoval min 100tis TC - okolo 150 + zapojeni do systemu slusna hybridni elektrarna o vykonu ~4,5kW - 300-500 tis Pokud chcete komfort TC volil bych variantu teplovodniho s podlahovkou a krb normalni teplovzdusny pro atmosferu. jestli byste chteli rekuperaci a TC vzduch-vzduch je potreba probrat s vyrobci zda je to v netesnem srubu mozne. V kazdem pripade nekombinovat s teplovodnim krbem. Nebo naopak dat teplovodni krb a vybodnout se na TC / pokud pristoupite na to, ze budete muset topit rucne.
Odpovědět
Profilova fotka
@vorelmato My ale mám moderní srub :-) a na černou střechu, černý panely jdou náramně. To bude takovej šperk nazávěr stavby :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr Je třeba si uvědomit, že srub se nikdy nebude chovat jako super utěsněný pasivní dům, náročnost na energie sice není velká, ale když budete mít postaveno někde na vyhnálkově, kde furt fouká, je to hodně znát - minimálně ze začátku než si stavba sedne a dotěsní. Takže podle mě TČ vzduch vzduch asi není šťastné řešení Tepelné čerpadlo je vhodné do větších staveb a jak už tady někdo psal, furt jede ventilátor a je to nízko teplotní systém. Vzhledem k tomu, že prakticky nelze spolehlivě přesně vypočítat energetickou náročnost u srubu a vzhledem k finanční zátěži tohoto systému jsme do toho nešli. Solární systém napojený na AKU, do které topíme i kachlákama ( el. spirála je v záloze) máme a funguje dobře. Pokud bych měl prachy, asi bych uvažoval i nad fotovoltaikou, ale to monstrum na střeše se ke srubu moc nehodí...
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr My šli spíše cestou lepší regulace, takže elektřina v podlaze a hlavně finská pec. Nechtěl jsem omezovat výkon pece , takže žádná spirála. Protože máme postaveno v přírodě, nedokážu si představit věčné vrčení tep. čerpadla, takže to jsem zavrhl hned. Jinak, čekám na snížení ceny baterií a plánuju fotovoltaiku, čili stanu se kompletně nezávislým :-) (až na malé výjimky jako zima :-D.)
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr nevim jak se dá rozumně vyřešit tepelné čerpadlo vzduch vzduch ve srubu, ale nejsem odborník. Švagr ho má roztahane vzduchotechnikou ve zdích po celém baráku. Ale pokud to s vámi nekdo řeší, je to asi reálné. Nicméně jak se uspokojivě vypořádaji se sedánim srubu, nevím. To už mi rozumnější prijde vzduch voda do podlahovky. Asi to bude ohřívat přes nějaký boiler a akumulacni nádrž, což asi půjde napojit na krbovou vložku s vymenikem. Na střechu bych dal panely na ohřev teple vody a tím bych docílil toho, že bych ohříval pouze jedno médium A ne tři. Vzduch voda je levnější varianta ale údajně nemá takovou životnost. Toš tak :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@jumpmans to je fakt, ale myslim, ze do suchého dřeva leze červotoč a snad Tesařík. Zbytek haveti láká surové drevo
Odpovědět
Profilova fotka
@magdatr troufnu si nesmele rici ze ten navrzeny system mne prijde hrozne slozity a moc veci, krb napojeny do systemu se bude tlouct s tepelnym cerpadlem protoze TC je nizkoteplotni system, rekuperace mne ve srubu prijde zbytecna, preci jen pasivni ani nizkoenergeticky standard srub asi nebude tak mne prijde jednodussi otevrit okno, podlahovka proc ne to je otazka nazoru a toho co chcete mit na podlaze (na drevo se to moc nehodi) - jinak topeni je veda uz jsem mel asi 20 variant :) takze drzim palce
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravím Vás srubaři. Za pár dní nám už dovezou srub a my řešíme otázku úspor energie. Ráda bych Vás proto oslovila s dotazem, jak jste toto řešili. My uvažujeme nad tepelným čerpadlem vzduch - voda, podlahové vytápění, krb s teplovodní vložkou, rekuperace a hybnídní fotovoltaiku. Pořizovací náklady celkem dost vysoké. Proto bych se ráda informovala, zda někdo něco podobného nemá, kdo by poradil... Nějak si nevíme rady, co firma, to názor. Někdo doporučuje tepelné čerpadlo vzduch voda, jiný vzduch - vzduch. Další aby vložka v krbu byla teplovzdušná... :( Nejsme z oboru a proto hodně čteme, zjišťujeme, ale... Poradí někdo, kdo s tím má zkušenosti? :)
Odpovědět
Profilova fotka
chacháááá
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 vysusene je samozrejme lepsi. jednak to tolik nepracuje jednak do vysuseneho drivi ti nevlezou brouci.
Odpovědět
Profilova fotka
@vorelmato já je mám nařezané od ledna, ale minulý týden jsme je nechali vysušit na klobůcké lesní. myslel jsem, že to musí být vysušené, aby to nedělalo binec.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@tomas80 My jsme pokládali jen půl roku proschlé na vzduchu na štíty i na strop - zatím dobrý... Štíty jsou na kovaných nerez vrutech, strop přibitý hřebíky - oboje na každém nosníku po obou stranách.
Odpovědět
Profilova fotka
technický dotaz. dávali jste někdo na strop nevysušené desky? četl jsem zde o tom nějakou polemiku, takže se ptám jen ze zájmu, protože jsme si desky už nechali vysušit.
Odpovědět
@tomas80 ano, diery na vruty som predvrtal, pre istotu aby sa to nestiepalo, spodne doksy su delene na kazdy tram, doska na lavo a na pravo po dva vruty a vrchna doska je cela dlzka a priblizne kazdy pol meter dva vruty, akurat mam dalsiu otazku, je to zaujmave ze cloveka to nenapadne hned ale az ked robi a popri praci..., takze dalsia otazocka, medzi kupelkou a chodbou mi vznili tiez tie fugy pri preklade, ako to zatesnit aby mi v buducnosti vlhkost s kupelne nesla do chodby pripadne do obyvacky?, je jasne ze sa to po kupani hned vyvetra velkym oknom - stavebny otvor 1300mmx1000mm, no jedna sa mi o to ked sa napriklad v zime budem valat vo vani a bude tam tzv savna, aby to vsetko neslo mimo kupelku... dik za odpovede :)
Odpovědět
Profilova fotka
@geodett @jumpmans dobré vědět. deron - I. z důvodu ceny (ředění 1:3), se používá pouze na zasažená místa. podle výrobce by měl pomoci, nicméně neošetřené praskliny ve dřevě nic takového nezaručí. řeč jak z parlamentu :-S
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 chce to pouzit konstrukcni vruty (s vrtaci spickou a castecnym zavitem) spravneho prumeru a presne jak pise @geodet nedavat to uplne tesne ke kraji. Na konci je lepsi predvrtat. hrebiky jsou v pohode...
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 se stipanim jsem problem nemel zalezi kolik od hrany to clovek dela
Odpovědět
Profilova fotka
ještě jsem ten záklop nedělal, ale slyšel jsem od známého, který má překládáný strop doma, že se mu při vrutování desky štípaly, takže je musel nejprve předvrtat...
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia kazdy tram. Krome sroubovani je varianta pribijet konvexnimi hrebiky 3,1x90. Do kazdeho spoje prkno tram 2 hrebiky nebo srouby.
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia urcite bych daval kazdy tram, jestli mas rovne stropaky jako ja, tak nekde jsem pridaval i 6x120 vruty aby se to udrzelo :)
Odpovědět
Ahojte, niekto to uz asi spominal ale veru ze sa mi to tu nechce hladat...... robim akurat vnutorny podhled, otazocka znie, ked budem forsne sroubovat, tak staci ich skrutkovat na koncoch? po dve skrutky? Alebo mam skrutkovat na kazdom nosnom trame strechy roubenky? Ja by som to skrutkoval na koncoch, v buducnosti tam planujem v podkrovy na podhlad dat rosty omedzi izolaciu atd... dik za odpovede.....
Odpovědět
Profilova fotka
@geodett a aby toho nebylo málo, tak jsme včera při hoblovani krovu našli napadeny kus. Byly v něm dvě chodbicky, ktere jsme vyhoblovali. U dalšího trámu mame podezření, ze v něm něco bude. Docela mazec. Vzhledem k tomu, ze jsme rezali i desky a latě na cely barák, múzou byt ty potvory kdekoliv. Študoval jsem Deron I. Píšou ze slouží k ošetření již napadnuteho dřeva bez nutnosti tlakové injektáže. co si o tom myslíte? Vzhledem k síle kulatin a krovu u srubu mně to reálné nepřijde, ale pokusím se zjistit víc.
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e tak mam piloritky taky, abych se pridal do klubu, ale otvory jsem nehledal jen jsem zaregistroval asi 5 letajicich jedincu, vetsina skoncila ve vysavaci tak uvidime jaka bude dalsi uroda :)
Odpovědět
Profilova fotka
@ammma @ammma @thomson Ogaři, mate pravdu oba dva. Čekám na cenu pavatexu Vs puren
Odpovědět
Profilova fotka
@ammma ahoj, jak je mineno...fazovy posun prostupu tepla v lete? Protoze na to vsichni davame tezkou krytinu, tak ta pres den akumuluje teplo (Bramac Tegalit - 44kg/m2!), ktere pak dlouho do noci vyzaruje. To ale je bez ohledu na izolaci pod krytinou, tady je dulezita konstrukce strechy...sklon, dostatek odvetracich tasek, hrana strechy.....zda tam je nasavaci skvira aby vzduch dostatecne stoupal.... Samotna Pur/Pir deska toho moc nepobere, je pravda ze nema idealni zvukove vlastnosti, ale pokud jsou sendvicove stity, nebo zdi tak ten rozdil je znat pouze pri vydatnem desti. Cena - souhlas, jsou i vyrazne levnejsi varianty. Pokud nekdo uvazuje nad pur/pir deskou rozhodne volte min. 14 cm tlousku (pokud mene, tak v kombinaci s dalsi izolaci), cenovy rozdil vuci 12cm neni uz tak dramaticky a v lete se Vam to vrati ve forme 2-3 stupnu teplotniho komfortu. HAWK
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?