Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@angryhamster hele to je úplně jedno jaká. 😁 Pokud vím, tak @esmeralda2 přišla o spoustu peněz i u větší známé firmy. Ale má pravdu s tím akreditivem. Já to udělal podobně. Dal jsem bance smlouvu o dílo a ta uvolňovala peníze jak jsem já řekl. 😊
Odpovědět
Profilova fotka
@angryhamster také máme zkušenost, a to vynikající, ale nevím, jestli by ti k něčemu byla. Otevřeli jsme akreditív, my jsme dali peníze do banky, banka sdělila výrobci, že má pro něj peníze. Zákazník má jistotu, že ho výrobce nepodvede, a výrobce má jistotu, že ty peníze dostane, když splní podmínky smlouvy, která je povinnou součástí akreditivu. Když byl srub na místě, banka firmě uvolnila peníze. Akreditiv je téměř 100 let starý prostředek, u nás se v těchto situacích moc nevyužívá, a pak jsou zde ty různé oči pro pláč (naše také). Ale vím také o někom v ČR, kdo to takto má, takže není to tak, že to nejde, jen se do toho málokomu chce. Něco to stojí, ale ve srovnání s možnými riziky je to pakatel. Lze nastavit i částečné uvolňování peněz a kromě toho na základě toho, že ve prospěch výrobce je otevřený akreditiv, může výrobce čerpat úvěr nebo kontokorent, podle toho, jak je rychlý.
Odpovědět
@peking53 ktorá firmicka 🤔?
Odpovědět
Profilova fotka
@angryhamster popravdě to je ještě dobré. Záloha na materiál je úplně normální u menších firem, které nemají tak vysoké vlastní prostředky. Navíc, když zaplatíte zálohu, tak už necouvnete a zhotovitel má tak jistotu, že si to nerozmyslíte. Myslím si, že můžete být v klidu. Já dal skoro Mega za pár fotek srubu a ten mi visí na Slovensku už víc jak půlrok. 😁
Odpovědět
Profilova fotka
@angryhamster Také jsme dávali zálohu na materiál, myslím, ze celkové to bylo asi na 3 etapy
Odpovědět
@obludak Děkuji za odpověď. On chce zaplatit jen ten materiál, práci dopředu vůbec nechce, to bude fakturovat až na základě skutečné realizace. Když to tedy propočítám, tak z té jeho části je tahle částka (drevo+okna) asi 40%....🤔 tak je to asi standard a budeme věřit, že to dobře dopadne 😄
Odpovědět
@angryhamster Platili jsme zálohu asi 30% materiálu hned, 30% po stavbě ve 2m výšky a 40% při dovozu na pozemek. Práci jsme platili ve dvou dílech, 50% při zahájení montáže na pozemku, 40% při dokončení stavby a 10% zádržné do převzetí díla dohledem.
Odpovědět
Dobrý den, chtela bych vás poprosit o radu/zkušenosti. Letos začínáme stavět poloroubenku, našli jsme si dodavatele, jehož práce se nám líbí, domluvili jsme si spolupráci na stavbu části domu - tj. komplet dřevěná část+okna+střecha. Trochu mě ale zaskocil požadavek dodavatele a to takový, že dopředu požaduje zaplatit zálohu na materiál - konkrétně na dřevo a okna a to v plné výši v momentě objednávky. Jedná se o standardní postup? Máte zkušenosti? Jde mi o to, že nám v podstatě 3 měsíce nebo i víc bude viset 1,3mil.Kč a s tím samozřejmě přichází obavy. Nikde jsem se o takových vysokých zálohách nedočetla. Bude to samozřejmě smluvně ošetřeno, necháme smlouvu upravit právníkem a peníze půjdou na účet. Stejně mi to ale připadá jako velký risk. Jakou máte prosím zkušenost?
Odpovědět
To broušení je fakt piplačka. Exterier a interier cca měsíc práce. Za 3 roky suky trochu vylezou když se seschne srubovina. Ideálně se domluvit a obrousit srub na firmě kde je rozebrán . Ale pochybuje zda by na to firma přistoupila.
Odpovědět
@esmeralda2 k broušení, srubaři mi to předali krásně odkorněný a brousili pouze odřená/poškozená místa, já jsem pak celý srub uvnitř přešel leštícím koutoučem viz obrázky. Sehnal jsem ten leštící materiál pouze obdelníkový, takže jsem ho stříhal nůžkama, sedělo to na suchej zip na flexe, kterou jsem měl jetě přes regulátor otáček. Natěr interier - vše světlicovým olejem od (olejenadrevo.cz).
Odpovědět
@corneg My jsme po obroušení roubenky natírali první vrstvu Osmo bílý smrk a na to PNZ dekorační vosk tranparent a po dvou létech je to kráně světlounké, nic nikde nežloutne.
Odpovědět
@marekmaja My digestoř v roubence nemáme vůbec.
Odpovědět
@xavik, @jptn, @obludak, @geodett všem děkuji za odpověď. Rozhodl jsem se jít do vnitřcní cirkulace. Snad nebudu zklamán. Moje zkušenosti jsou 20 let staré, tak snad technologie postopila.
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak Já když si vzpomenu na manžela, jak to vše brousil...jéé. Jako dřina to byla určitě šílená a on je ještě takový pečlivka, tak se snažil fakt pečlivě. Natírání už proti tomu byla pohoda. Tady jsem pomáhala i já. Na broušení jsem si netroufla...a úraz z broušení jsme měli jen u 14-ti letého syna, když pro změnu obrušoval kamenný obklad baráku ocelovým kartáček na brusce. To se mu povedlo namotat do kraťasů, porvat stehno a jako tečka na závěr namotat i kabel,až se přerval a naštěstí hned vyhodil pojistky . To byl naštěstí největší adrenalin při budování domu, uf..
Odpovědět
Profilova fotka
@marekmaja uplne obyčejné otvorem v klade ven....
Odpovědět
@marekmaja Z digestoře tr. D125 s pozink klapkou hned dole. Zleva odtah ze spižírny D110 s dvěma membránovými klapkami (pozink. nefunkční - skrz panty profukuje), membránové klapky upraveny na větší průměr a pro jistou dvě za sebou aby do spíže nefoukl smrad ze smažení. Bílé trubky jsou vzduchotechnika, do střechy vedou KG/HT, jak to vyšlo. Z KG víka je následně skrz šroubení, hadici a trubku ve zdi odvod kondenzátu do odbočky na sifonu umyvadla. Docela to funguje.
Odpovědět
Článek se načítá
@marekmaja Digestoř máme na recirkulaci přes uhlíkové filtry. Vlhkost ve srubu potřebuju, hlavně v zimě. Letos ním to padlo až na 13% RH, takže přeci nebudu vyhazovat vodu ven... Při vaření a smažení je to pochopitelně cítit, ale takový ten mastný prach na horních skříňkách se nedělá, což je to hlavní.
Odpovědět
@xavik jojo, taky jsem měl pár roztržených kotoučů, vesměs na konci šichty, když už se mi klepaly ruky. Zjizvena levá ruka a levý bok, lehce poškrábané kolena 🙂, všechno bez šití, ale zato jsem si vyslechnul hromadu sakrů od manželky když jsem se sháněl po dezinfekci a nějaké náplasti. Jedno namotané tričko, když jsem dělal nejspodnější kládu a místo dřepu jsem se předklonil. To byl asi nejnebezpečnější okamžik.
Odpovědět
Profilova fotka
@marekmaja velky okno 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@xavik ako hovoríš hlavne bacha ja mám dve jazvy ma právom strhne a jednu na ľavom 🤣🤣 Dokopy 15 stehov Foto rači nedám 😂
Odpovědět
Mohu se prosím zeptat jak máte vyřešenou digestoř v roubence?
Odpovědět
Moje poznatky k broušení apod.: Brousit vše fíbrem na flexe (plastový talíř, ne ten gumový). Nevymýšlet kraviny, srubař ví za ty roky, co funguje nejlíp. Mít min. 2 brusky - malá + velká. Na malé D125 kotouč P16 na "zásmolky", a ty definitivně vymazat. Větší D150 jako hlavní. Ve stísněných prostorech (podlomenice, v krekevním prostoru) to jde většinou taky jen malou. Malá Makita, velká Narex = osvědčené nástroje, vůbec nepřemýšlet nad houbby bruskama, nevydrží. Flexa + fíbr = dokonalý nástroj na všechno i do budoucna. Pokud jsou klády hodně zašedlé, nejdříve P24. Finále bohatě stačí P80. Zvenku se vyprdnout na vybrušování rožků a nechat obloučky - zanikne to. Uvnitř se s tím klidně trochu pomazlit. Jen klády víc na omak (kuchyně, schodiště..) po P80 vzít ještě P120 (ale ani ta P80 neurazí), líp se to pak čistí. Pokud dobrušuji v už zařízeným interiéru, tak sáhnu po excetrické brusce s odsáváním alespoň do pytlíku. S broušením srubu se moc nesrat a jet jak fretka, co je světlý, to je dobrý. Levá, pravá, kolébat, pevně držet a soustředit se, hlavně na kopance - úrazy bývají dost fatální. Jizva na koleni by mohla povídat. Obzvlášť bacha při broušení nad hlavou, 2x obzvlášť bacha jednoručně nad hlavou. Pravda, ten cvik člověk získá až po pár desítkách metrů klád a po pár škrábancích... Světlicový olej neředit, je řídký dost, raději ohřát = úspora za drahý pomeranč. Světl.olej se moc nehodí do exteriéru. Broušení vnitřku srubu zaplatit srubaři a jeho otrokům, páč to otročina je a v létě hotový galeje. Ev. pořídit drahou kvalitní celoksichtovou masku s filtry. S tím větrem mám zkušenost spíš opačnou a líp se brousilo v bezvětří. Víc větru = víc víření kolem hlavy. Možná uvnitř jo, že to profoukne...nevím, já brousil jen zvenku. Před natřením zvenku omést, potom vyfoukat kompresorem (pistolová dlouhá tryska). Tlak.vzduch to vyčistí nejlíp. Uvnitř po vyfučení a po sednutí prachu ještě vysát, opět foukat, opět vysát. Na vysavač jsem dal ten zúžený nástavec zbroušený do obloučku. Celý srub zvenku, jedno broušení, mě trval asi 5 dní. Foto a video: https://www.modrastrecha.cz/blog/xavi...
Odpovědět
Foto
Odpovědět
@corneg podľa potreby, ako tlacis... Zatiaľ som to skúšal na rezoch a super do hladká. Foto trochu skresluje, nieje to nafarbene 🙂
Odpovědět
@stanlee fuha a to zrno nebere toho dreva moc? a niesu vidno ciary po vybruse?
Odpovědět
@corneg ja mam odtiaľto zopar veci,.. A fungujú 😁 https://eshop.marosko.sk/c/kvalitne-f...
Odpovědět
Este by som dodal ze po vybruseni tou 100-kou je to hladke jak decka prdelka. Skusal som schvalne aj 240 a teda taky rozdiel som tam nevidel, klzalo to dost podobne 🙂
Odpovědět
Ahojte vospolok. Tak ja uz 3 den brusim ten nas interier a je to teda uplna pakaren 😞 Asi to chce naozaj chytit spravny svih a techniku. Je to presne tak ako pise @obludak - zacal som najprv zo 60 - brala strasne vela, potom som vyskusal 100 - nebrala skoro nic. Takze som skoncil na 80 a ta sa po 10 minutach brusenia hrubych miest obrusila tak na cca 100, ktorou som to nasledne "vylestil". Tak neviem ci robim nieco zle ale mne trva vybrusit cca 3 kusy 2metrovych klad na peknu hladku plochu cca 1,5 hodiny. Ale pravda je ze to robim prvy krat a asi musim najst spravnu techniku. Po radach od vas som zacal s flexou a asi s nou idem pokracovat. Nic ostatne nefunguje. Problem su tie rohy ale to planujem robit s trojuholnikovou vibrackou. Mam pocit, ze tymto tempom to budem robit cca 2 mesiace 😄, ked tak dam aj fotky na zhodnotenie. Planujem to teda natierat svetlicovym olejom zriedenym s pomerancovym tak snad to bude dobre.
Odpovědět
@esmeralda2 V i nterieru i exterieru jsme brousili flexou, kotouč D125 na podkládce 115, hrubost 80. Gumový podklad menšího průměru proto, že se s tím líp dostávalo do sevřených míst mezi klády. Na rohy jsem chtěl použít menší 115 kotouče, ale nakonec jsem toho nechal, dostaval jsem se jen asi o 5mm hlouběji a mělo to tendenci tím gumovým podkladem černit sousední kládu. Kotouč se celkem rychle zanesl pryskyřici a hrubost efektivně klesla nekam ke 100-120. Chtělo to cvik a zejména po výměně kotouče se muselo začít nějakým hrubým místem, sekancem nebo čelem klády, Jinak to bralo hrozně moc. Měl jsem asi dvě klády na které jsem musel použít hodně zanešený kotouč, jinak to pořád bralo moc a taky pár klád na které se už mírně zanesený moc nechytal a broušení šlo dost pomalu. Speciální místa v interiéru, silně pohledová, například nosný sloup, nebo okolí futer a taky plochu naproti hajzlíku, jsem dočišťoval malou trojúhelníkovou vibračkou s hrubostí 100 - 120, podle toho co mi přišlo pod ruku. Olej (světlicový, rafinovaný) se nasákával celkem dobře, ředit nebylo potřeba, ale natírali jsme to uprostřed horkého léta. Taky je zcela zásadní poctivě odstranit prach po broušení - zamést, omést klády, zase zamést a pak tři kolečka vysávání celého interiéru, jinak se olej sákne do prachu, dělá to žmolky a jiné hnusotky. Hrubost opracování má vliv na spotřebu oleje, rozhodně. Problém je v tom že nasáknou povrchové nerovnosti, ale do hloubky v mm se to dostává úplně stejně jako na hladce broušené, takže za mne hrubá kláda má jen větší spotřebu, nikoliv hlubší penetraci. Taky obrovsky záleží na míře vyschnutí, seschlá kláda má velké množství mikrotrhlin a pije jako houba. Relativně čerstvá s významnou vlhkostí saje podstatně méně, ale to asi váš problém nebude, vy už to nějakou dobu máte pod střechou a topíte, je tak?
Odpovědět
Profilova fotka
Mám dotaz: byly různé názory na broušení, na jakou hrubost / jemnost jste brousili a proč? Proč 60 a proč 80 nebo 100 nebo dokonce 120? Množství práce asi není úplně ten pravý argument, nebo ano? Platí něco takového, že když je na jemněji opracovaná kláda, hůř saje olej? Platilo by to i na něco, co je zreděno pomerančovým olejem? A jaká jemnost by to měla být, aby ta kláda nebyla chlupatá? Srub máme opískovaný, vypadá to krásně, ale v interiéru bych z toho prach utírat nechtěla...
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?