Problém s topením vyřešen

Děkuju všem, kteří mi různě radili ohledně naší otopné soustavy v domě. Pokud někdo ví, nepodařilo se mi nikdy nahřát AN, nefungovaly radiatory atd ..... Zejména @Zubr487 mi poradil a řekl, že čerpadla v PT a centrální čerpadlo si hrají na přetahovanou. Měl pravdu, v rozvaděčích PT se snížily otáčky ze 2 na 1, to pomohlo, že elektrokotel začal natapet radiátory. U vložky pořád vznikal problém, že byly studené, nakonec pomohlo v rozvaděčích PT upravit směšovací termoventily Esbe 35 - 60 a nastavit je na hodnotu 2 - 3 ze 6 stupňů, tím pádem do PT nejde tak horká voda (běžné bylo 60, 70C), teď tam jde 45, max 50C a zbytek si rozdělovače domichaji z vlastní zpátečky a krbová vložka, která topí 60-70 výstup a zpět 45-55 tím pádem nepouští vše do PT, ale voda která má vyšší teplotu teče do radiátorů, ty se mi povedlo vyhnat na 70C Děkuju za rady
Odpovědět
@vladimir_sacha divím se, že si to ještě pamatujete. To jsem Vám vysvětloval odhadem před 2 roky. Ještě by stálo za to se pochlapit a opravit i připojení AN. Takto ji tam máte jen jako zbytečný balast.
Odpovědět
"...PT nejde tak horká voda (běžné bylo 60, 70C), teď tam jde 45, max 50C..." Těch 70 byl extrém, ale i tak to je dost. Já pouštím rozpětí 24-26C a teplota mám 21,8-22,7 C. - pasivní dům z Vpc, beton. podlahy... tzn. akumulace. Dále rekuperace bez ental. výměníku a tep. čerpadlo země /voda. Dnes -12 a stále se to drží v uvedeném rozpětí Je to novostavba, stěhování proběhlo koncem září. Zatím vše pozoruji a snažím se ladit teploty, otáčky rekuperace kvůli vlhkosti , ale posledních 14 dní jsem na to nesáhl. Teplota vody se začíná ohřívat od 24 do max 26C a rekuperace jede na konstantně na 1. Vlhkost je kolem 45-47% tzn že se to blíží ideální 50% Za moji osobu pasiv dům funguje a jsem rád, že jsem neposlechl " moudré rady" z mého okolí o ekonom. nesmyslu stavby pasivního domu, zvláště v současné době energo krize.
Odpovědět
@dusli prosím nemohl by jste mi poslat PENB na SZ? Pár pasivů jsem počítal a tak mě zajímá srovnání. Jinak buďte rád, že jste neposlechl rady zdejšího údajného energetického specialistu lorence. Ten by Vám vysvětlil, že TČ zem voda je do pasivu nesmysl. Já především válčím s nízkou vlhkostí. Dům postupně vysychal a v současných teplotách, s rozumným kompromisním výkonem větrání se dostávám na vlhkost pod 35%. Proto jsem musel dokoupit zvlhčovače
Odpovědět
@dusli @zubr487 Jsem na tom stejně. Také bojuji s nízkou vlhkostí. @ dusli Podle mě váš dům ještě stále pořádně nevyschl, proto máte vlhkost v normě. Já první rok po nastěhování také měl kolem 40. Nyní když mrzne tak mám kolem 25. Rekuperaci pouštím na minimum (méně nejde). Zvlhčovače pomohou jen minimálně máme větší obývák cca 43 m2, to bych tam těch zvlhčovačů musel mít asi 5, a rekuperaci asi vypnout úplně nebo nevím :/ Mám k tomu jeden postřeh, nejvíce vysušuje vzduch asi podlahovka. Letos jsem totiž topil až do konce listopadu pouze klimatizací a vlhkost byla nad 40. Dříve když jsem topil v tomto období PT tak byla kolem 30...
Odpovědět
@petr13 na vlhkost nemůže mít, zda topíte PT nebo klimou. To nemá žádné opodstatnění. Já mám v každém pokoji zvlhčovač a v pohodě drží nastavenou vlhkost 50%. Musíte si samozřejmě vybírat podle výkonu (a hlučnost max do 35dB). Jinak co jsem si všiml (nevím zda to platí obecně), tak většina rekuperací s EC motory sice má třeba 4 stupně výkonu, ale skutečný výkon si můžete v servisním menu upravit.
Odpovědět
@petr13 Vlhkost uvnitř se odvíjí od vlhkosti venku. Čím je chladnější vzduch, tím má obsolutní vlhkost nižší (ztrácí jí rousou, námrazou). Když pak tehle suchý vzduch pouštíte dovnitř a sledujete relativní vlhkost, tak samozřejmě klesá. Letos jsem pustil topení 17.11. když teplota v baráku klesla pod 20°C, takže to docela odpovídá zapnutí podlahovky u vás. S vlhkostí zatím problém nemám, i kvůli tomu jsem volil rotační rekuperátor v rekuperačce. Nastavených mám 55% RH a zatím to drží, Jak to začne klesat, otevřu na noc akvárko 🙂
Odpovědět
@kofejn rotační rekuperace vrací vlhkost zpět. Zde by jste snad neměl mít problémy s poklesem vlhkosti.
Odpovědět
@Zubr487 PENB na SZ určitě pošlu. Některé místní členy jsem stačil rozpoznat v průběhu posledních 2 let co tu pravidelně chodím 😉 . Jinak, vás beru jako odborníka/helpman který tu dokáže poradit v téměř jakékoliv situaci. @Petr13 s vlhkostí si myslím nebojuji. Vím, že novostavby to tak vesměs mají. Troufám si tvrdit, že to je kombinace více proměnných. Za 1) Vpc plus sádrové omítky (nutnost), je skladba která dokáže částečně regulovat mikroklima díky přirozené paropropustnosti sádry a absorbci vlhkosti Vpc cihel. Následné předávání zpět do interiéru v případě potřeby. Není to "samospasitelné", ale něco to udělá. 2) návrh rozvodů a instalace rekuperace je další kamínek v mozaice. V mém domě jsem použil jen spiro potrubí. Doporučení instalačních firem rekuperací a prodejců flexi potrubí o "super truper" vlastnostem si myslím své. Zjednodušeně řečeno, co se týče antibakteriálnosti, proudění, záporných iontů je spiro přirozeně lepší a marketing mágové mě nepřesvědčí. Ale je to pouze můj názor a nikomu ho nevnucují. Ještě k té vlhkosti a vyschnutí novostavby pro @Petr13 nikdy jsem tu neměl více než 55%, tedy od letošního Srpna ( začátek měření). Btw. když odstraním kytky a nechám rekuperaci na max stupeň klesá to poměrně rychle k 32% a pak to samovolně začíná stoupat k 37-38%. Osobně si myslím, že začal fungovat bod 1 a to zpětné předání vlhkosti díky Vpc a sádrové omítce. Vše co jsem napsal, je pouze a jen můj názor. Nebudu se tu přít s žádným potenciálním "odborníkem". 🙂
Odpovědět
@zubr487 Ono se nevrátí všechno, ale vlhkost klesá výrazně pomaleji.
Odpovědět
@dusli Já mám taky sádrové omítky právě z vůvodu co píšete, ale řekl bych, že mi průměrná vlhkost v domě postupně klesá. Bydlím asi 4 rokem a musel jsem dokoupit zvlhčovače. Jinak pro rozvody jsem použil Vámi zatracované plastové trubky a osobně si myslím, že je to bezproblémové řešení, zabírá málo prostoru a je to levné a jednoduchá instalace. Faktem ale je, že já jsem původně dělal rozvody jen pro jistotu. Teprve druhým rokem jsem přidal rekuperaci.
Odpovědět
@zubr487 Ona by se ta AN dokázala natopit myslím, protože radiátory to ohřeje celé a teče z nich zpětně 50C když na vstupu bylo 70C To se smíchá ze zpětným tokem PT a šla by na 40 nahřát. Nicméně je to zbytečné. Večer je v 22.00 25 a ráno v 6.00 23 - 23.5 v obýváku, akumulace podlahy je veliká a to bylo v noci -8 On ten dům sice má velké TZ, ale je to patrový a 300m2 podlahová plocha, takže je to jiné Kdyby to byl 100m2 tak máme při stejném provedení asi TZ 4-5 kW
Odpovědět
@Zubr487 .. naprostý souhlas ." zabírá málo prostoru a je to levné a jednoduchá instalace." Ale to je asi tak vše 😉 měl jsem na mysli a také jsem je zmínil vlastnosti proudění, záporné ionty a antibakteriální vlastnosti. Vím, že dají koupit flexi s antibakteriální úpravou, ale pozink je prostě přirozeně někde jinde. I proudění/tření vzduchu v plastu....a zase, ano jsou trubky s antistatickou úpravou, ale.....Co se týká záporných iontů, tady je potřeba pořešit i interiér tzn co nejvíce přírodních materiálů, Hliněné omítky, dřevo na podlaze, ale zároveň brát v potaz, velmi dobré izolační vlastnosti dřevěné podlahy a mít podlahového vytápění atd. To vše je třeba mít na paměti když se projektuje a pak zařizuje stavba. Rekuperace je například super, ale není značka ideál. Tím by bylo dostatečné přirozené větrání, ale co v zimě, v létě, smog... Ale stále beru rekuperaci jako skoro nutnost protože komfort který poskytuje, nahradí nedostatky. Jedním z nich je nutnost vědět při projektování, že ji chci mít, protože pozdější dodělávky podlahou nebo decentralni variantou to není ok. Dále finanční náročnost a pak ještě jeden nedostatek mě napadá a to způsob toku/proudění vzduchu. Ale to je na delší debatu. Každý preferuje jiné řešení a dohadovat se o nich, je zbytečná ztráta času pro obě strany.
Odpovědět
Článek se načítá
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?