Tloušťka betonové mazaniny s podlahovým topením

24. led 2023480
  • Přesně tak, při podlahovém vytápění je teplotní gradient vyšší a proto se dává více izolace do podlah, než když jsou radiátory.

  • Ještě přidám kacířskou otázku. Těch zmíněných 6 °C platí u nevytápěného domu? Protože pokud je tomu naopak, tak je to na těch 6 °C vlastně vytopeno skrze ztráty podlahou.

  • @pyramis  to je trochu složitější. Zem je v podstatě obří akumulace a proto je v hloubce teplota odpovídají průměrné teplotě dané lokality. Dále záleží na tom, zda uděláte svislé zateplení základů. Dnes je to obvyklé. V tom případě to zateplení funguje jako sukýnka a dům si pod sebou zvedne teplotu klidně na cca 12C. V případě PT je pak teplotní rozdíl kolem 30-12=18C. Jenže tato diference se v průběhu topné sezony mění jen nepatrně. Proti tomu ztráty zdí a stropem se počítají pro nejnižší venkovní teplotu třeba -18C ale roční ztrátu ztrátu určuje průměrná venkovní teplota. Takže v tomto případě máte diferenci 20-4=16C. Takže podlaha s PT je na tom hůře, než obvodové stěny nebo strop a tam se běžně dává třeba 40cm minerálu.
    Jak jsem psal, to si musí rozhodnout každý sám. Třeba zde pan @vladimir_sacha  chtěl ušetřit a tak ošidil veškerá izolace. Sice má podlahu teplou, pokud do ní žene 60C vodu. Jenže pokud by měl topit jen elektrokotlem, zaplatí při dnešních cenách částku v řádech 200000 Kč/rok. Je to výhra a ušetření ? Podle mě je to katastrofa.

  • Sponzor fóra
  • @zubr487  naprostý souhlas. Mám podle některých "znalců" zbytečně nadimenzovanou tloušťku polystyrenu, ale já jsem spokojený. Pouštím do PT vodu z TČ země/voda 24-25C a teplota se drží rozmezí 21-23 C. Ale ať si každý rozhodne za sebe co si tam chce dát. Známý má RD bungalov 170 M2 postavený zhruba před 5 lety. Topí klímou a el. kabely v podlaze na 23C. V průběhu zimních měsíců platí 16 tis. V jednou kuse nadává na Fialu, že platí takovou dardu. Přitom barák platil cash a má další 2 nemovitosti na pronájem, ale údajně tato asociální vláda ho okrádá....Co k tomu dodat. Nechci zde tahat politiku, ale neodpustil jsem si to a musel jsem to napsat.

  • @dusli  podstatné je, že ta podlaha se prakticky nedá předělat. Ono i to rozhodnutí dát do podlahy elektrické kabely není zrovna ideální. Opět je to konečné rozhodnutí a nedá se s tím nic udělat.

  • @zubr487  jen "blázen" si dá do podlahy kabely. Raději trubky a vodu ohřejí čím budu chtít. Plyn, elektrika, tč nebo dřevo. Je pravda že je podlaha rychleji natopena, ale když pošlu do podlahový vyšší teplotu vody, tak to mám taky rychle natopené.

  • @cbr600rr  
    @Zubr487

    Zreguloval jsem vstup do PT na 50C přízemí a 40C vrch

    Podlaha teplá za 3 hodiny od topení

  • @vladimir_sacha  nevím proč uvádíte dobu ohřevu podlahy. To záleží jen na tom, jak máte velkou akumulaci podlahy a jak velký výkon tam posíláte. Normálně to nikoho nezajímá, protože se topí trvale nízkou teplotou. Při současných teplotách to je obvykle pod 30C. Podstatné je, že s Vaší ošizenou izolací posíláte min 15% energie krtkům. To určuje rozdíl tepelných odporů ve směru do zeminy, proti tepelnému odporu na povrh podlahy + přestupný odpor. Těch 15% ve Vašem případě platí pro dlažbu. Pokud tam máte nějaké teplé povrchy, bude to výrazně horší. Váš dům může mít (podle toho, co jste zde různě napsal) průměrnou ztrátu kolem 10kW. Takže za zimu vyhodíte cca 150x24x1.5= 5.4 MWh. To jsem ještě počítal optimisticky topnou sezonu jen 150 dnů. To Vám případá jako normální dostačující izolace ? To je katastrofa. Byla to Vaše volba dát tak malou izolaci do podlah. Vy jste zde jako odstrašující případ, kam až může podobné šetření dojít.

  • @zubr487  
    TZ je okolo 10kW odhadem při -12
    V 0C je asi 80 - 100kWh denně, což není žádná hrůza na to, že obestavěný prostor domu je přes 1 100 m3 a plocha celková 374m2 podlah, vytápěno na 22C.

    My máme jednu obrovskou výhodu, když je teplota pod -5, tak tento okamžik se stane 5x za rok.

    Do PT topí asi 4h - 6h zdroj, nyní krbová vložka, podlaha má okolo 30C a doma je 24,5 a poté pojede tak další 4h - 6h z vlastní akumulace, takže ráno bude podlaha ještě pořád mít 23 - 25C a teplota v domě 23

  • @vladimir_sacha  řeč je zde o síle betonové mazaniny a síle izolace. Vy jste napsal, že stačí 4cm izolace. To je nesmysl, snažil jsem se Vám vysvětlit, že teplo z trubek se dělí podle tepelných odporů a samozřejmě je snaha zajistit, aby do země šlo co nejméně. Ve Vašem případě, pokud budu počítat dlažbu, 4cm izolace, suchou zeminu pod domem a svislou izolace základů, tak dolů jde minimálně 15% energie. Tak to prostě je a je jedno, zda topíte trvale nízkou teplotou nebo přerušovaně vysokou teplotou. To má vliv jen na komfort bydlení. Jinak pro Vaši plochu a celkové řešení domu zaručeně nemáte TZ=10kW. Hoodně přidejte. TZ domu se počítá pro výpočtovou teplotu dané oblasti a to, že jsou momentálně teplejší zimy nesouvisí z TZ domu.

  • @zubr487  

    Při venkovní 0, jak jsem psal, je spotřeba elektrokotle 80 - 100kWh denně a vnitřní teplota je 22C, měřeno, tudíž 3,33 - 4,2kW/h, kdyby tady bylo 120kWh denně, tak je TZ v teplotě 0C rovná 5kW

  • @vladimir_sacha  mě je to jedno a nebudu Vám to vymlouvat, protože to není otázkou této diskuze.

  • @zubr487  100kWh denne elektrokotlom je slušný masaker a je jedno, aké TZ má dom 😃 100kWh*6Kč * 31 dní = 18600Kč za mesiac topení. Plus iné poplatky na dodávkach elektriny. A to ani nevieme, či do toho spadá TUV alebo nie.

  • @josefx  podle mě je to katastrofa, ale hlavní je, že majitel je spokojený

  • @josefx

    Máme staré ceny ještě pořád, cca 3.6kč/kwh včetně všeho

    Loni se platilo 80 000 za celý rok za vše, celou elektriku, jistič, včetně ohřevu TUV a dalších spotřebičů doma.
    S tím, že se měsíc celkové topilo dřevem

  • Sponzor fóra
  • @majkeeip  dejte si ještě pozor na lepení izolací proti radonu a zemní vlhkosti. Pokud řešíte každý centimetr, tak ve spojích se vám to zvedne a ve finále nebudete dávat 150mm EPS, ale třeba fakt jen 130mm EPS, protože každý spoj dělá problém a to se nebavím o tom, kde jsou více než dvě vrstvy lepenky na sobě. V projektu nemáte zapsanou výšku těchto úkonů a to pak může nepříjemně překvapit. Třeba v tom, že budete mít už koupenou nějakou výšku EPS a nakonec se tam ani nevleze.

  • Tak ve spoji to bude mít o tloušťku jedné vrstvy více. Tedy např. o 4 mm. V místě překrytí 3 vrstev pak 8 mm, ale takových míst v ploše moc není a řeší se to jednoduše vydlábnutím polyše. Pokud je založeno alespoň 1 cm (zakládací malty), a deska není uprostřed do kopce, tak je spíš kolikrát problém opačný, že je malá výška podlahy a musí se dát víc betonu apod.

  • @slamer  @pyramis  oběma díky za upozornění, dáme na to pozor a před stavbou ještě probereme s firmou 🙂

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat