Zateplení soklu (purenit)

Dobrý den Všem. Rád bych se zeptal jakým způsobem bych měl nejlépe řešit detail okolo otvotů (vchodové dveře,HS portál). Tyto stavební výplně budou na podkladovém profilu "PURENITU" Sokl budu zateplovat XPS. Mám předsazenou cihlovou montáž kde spodní řada je cihla 38 cm a na ní cihla 44 cm. Do této vzniklé mezery dám XPS. Podotknu že dům nebude zateplen. S čím si ale nevím rady je zdali musím použít zateplení XPS i na ostění otvorů a na purenitový profil. Foto řezu a detailu otvoru v příloze. U HS portálu budeme chtít nulový práh. A nevím jal tento detail vyřešit.Zdali před purenit dávat XPS a na něj následně beton či dlažbu. A nebo dojet betonem rovnou k purenitu a XPS nepoužívat Hydroizolace bude použita dvojsložková tekutá na purenit a okolí. Děkuji Všem za rady
Odpovědět
Zdravím - nedávno jsem řešil to samé. U vchodových dveří i u HS portálu jsem přetáhl svislé XPS - zařízl na potřebnou výšku, do otvoru který tam vznikl jsem vložil přesný rozměr XPS 700 kpa - opět na potřebnou výšku. Purenit i boky - jakož i celá svislá podezdívka přs zpětný spoj ošetřena tekutou hydroizolací oa Mapei. To XPS bylo upraveno na rozměr, otvor nejprve ošetřen ještě další hydroizolační dvousložkovou hutnější izolací Gumoasfalt SA 27. U dveří pak přijde na horní vrstvu xps lepidlo jako podklad pro schody - vybral jsem schody od Presbetonu, u HS portálů přijde na horní hranu XPS 700 kpa cca 1,5 cm vrstva mrazuvzdorného betonu, na něj vrstva lepidla a keramická dlaždice 2 cm. V šířce zakrývající ten vzniklý výsek pro osazení portálu.. Pak bude napojena terasa a další řada dlaždic již bude na štěrku ( původně jsem hodlal použít terče ). Přikládám obrázek toho řešení.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od radek6:

Dobrý den Všem. Rád bych se zeptal jakým způsobe…
@radek6 Možná bych na Vašem místě přemýšlel do budoucna o té fasádě a dal tam 10cm EPS, ty cihly mají asi 0,25 nebo 0,3W prostup, tak nějak to máme myslím tady taky, možná snad ty 0,3W (Cihlotherm je na nich ještě) a máme tady pětku na tom ještě.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od vladimir_sacha:

@radek6 Možná bych na Vašem místě přemýšlel do…
@vladimir_sacha Dobrý den. V žadném případě EPS na barák nechci.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od franti_p:

Zdravím - nedávno jsem řešil to samé. U vchodovýc…
@franti_p Děkuji mnohokrat za Vasi radu. Mate to moc hezky zpracovane a moc hezky promyslene. Tak jak jste to udelal mi to dava smysl. Pouzil jste kvalitni materiali parada. Dekuji moc. Jeste se optam jak ste resil tu dilataci? Dilatoval jste tedy pouze beton?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od radek6:

@franti_p Děkuji mnohokrat za Vasi radu. Mate …
@radek6 Jestli myslíte dilataci v tom detailu u napojení betonové desky terasy, tak jsem to nedávno řešil i zde a ta deska dilatuje přes to svislé XPS ( tvrdost 300 kpa ). Jestli myslíte tu vrstvičku betonu tl. cca 1,5 cm, tak tu jsem použil zejména z toho důvodu, že terasa je na jihozápad - značně zahřívána sluncem, abych omezil prostup tepla na XPS. Nemusela by tam být - to XPS mohlo být výš a na něm přímo pak vrstva lepidla a dlažba. Ono by to šlo řešit i tak, že by tam byly jen vrstva XPS, dlaždice by ležela na terči s přesahem až do toho výklenku, ale pak by zas při deštích tekla až voda k tomu purenitovému podkladu - byť ošetřenému hydroizolací. To jsem nechtěl a tuhle první řadu - jen v tom výklenku přilepíme, Nakonec ty terče dělat nebudeme - dlažba bude položena na štěrk, na tom detailu se nic nezměnilo, jen způsob uložení dlažby na terase, nakonec nebude ani ta betonová deska terasy, vnitřní prostor se zahutní materiálem, na který přijde štěrk různých frakcí a zajistí se odvodnění spodního prostoru mimo terasu. Pokud myslíte dilataci u vstupních dveří, tak tam jsou rovněž oba typy XPS. Schody budou použité dole dva rohové stupně, na kterých bude ležet rovný - přímý stupeň ( podesta ), takže váha bude roznesena na ty spodní rohové stupně, které budou ležet na betonovém podkladu ze ztraceného bednění - dilatovat to může opět přes ta XPS.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od franti_p:

@radek6 Jestli myslíte dilataci v tom detailu u …
@franti_p Ještě bych se Vas optal zdali jste při použití tekuté hydroizolace penetroval purenit a zdali jste používal armovací tkaninu do tekuté hydroizolace. Děkuji moc za Vase rady
Odpovědět
Purenit jsem nepenetroval, je to nenasákavý materiál, ostatní plochy - boky ztraceného bednění ano. Armovací tkaninu - síťku jsem používal do první vrstvy hydroizolace, do druhé vrstvy už ne. Je na to pěkné video na youtube : Hydroizolace - zpětný spoj a zateplení soklu ( je to web svépomocí ). Na to koukněte. Používali tam chemii od Mapei, tak jsem se inspiroval a použil také. Na to usazení vodorovně loženého XPS do již ošetřeného otvoru - výseku byla použita také dvousložková hydroizolace Gumoasfalt SA 27, také dobrá, ale ten Mapi je jemnější, lépe se s ním pracovalo. Kdyby Mapei měl tu hydroizolaci i v menším balení, tak bychom použili tu samou, ale ten SA 27 je i v balení po 10 kg, ten výsledný - smíchaný materiál je takový hrubší. Prostě ten Mapei je na aplikaci lepší.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od radek6:

@franti_p Ještě bych se Vas optal zdali jste při…
@radek6 Jo a ještě ten spoj purenit - izolace základové desky, purenit - ostění je třeba ošetřit nalepením pružné pásky - viz to video a pak to přetřít tou hydroizolací. Původně jsem chtěl použít pásku od Hasoftu - ale tam je jen 1 mm tlustá, použil jsem Mapeband SA od Mapei - ta je tl. 2 mm. Ty detaily je třeba pořádně ošetřit, takže jsme se snažili to udělat co nejlépe.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od franti_p:

@radek6 Jo a ještě ten spoj purenit - izolace zá…
@franti_p Děkuji mnohorkát. Neměl by jste nějaké foto z realizace toho ležatého XPS a napojení terasy rad bych se mrknul.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od radek6:

@franti_p Děkuji mnohorkát. Neměl by jste nějak…
@radek6 Při vkládání ležatého XPS jsem nepořizoval žádné foto, horní hranu ležatého i toho svislého XPS jsem přetřel hydroizolací - takže teď je tam jen černá vodorovná plocha. Když jsme to se synem dělali, tak bylo docela teplo, nevěděli jsme jak rychle bude ten gumoasfalt zasychat, takže jsme chvátali ( ale nebylo to potřeba - stíhali jsme ). Máme 2 vchody, 2 HS portály - to 10ti kg balení stačilo vždy na jeden vstup a jeden HS portál ( trošku zbylo ) Samotnou terasu začneme v pondělí teprve bagrovat, pak vyzdívat ZB, potom se to bude hutnit a zavážet štěrkem. Ještě řešíme výběr dlažby, musím objednat, aby se to dodělalo To samé schody z druhé strany. To tvrdé - ležaté xps 700 kpa jsem chtěl koupit v požadované tl. 12 cm, ale nesehnal, takže jsme použili 6 cm - dvě vrstvy na sebe ( i ty vrstvy mezi sebou jsem při instalaci přetřel - tedy slepil ) Ta hydroizolace byla aplikována i na ty desky a pěkně to tam do té mezery sedlo ( myslím že je to dostatečně vodotěsně ošetřeno ).
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od franti_p:

@radek6 Při vkládání ležatého XPS jsem nepořizov…
@franti_p Děkuji za info. Ještě se Vás optat ohledně té terasy. Budete realizovat tak jako základovou desku? ZB,zhutnit štěrk pak beton? A dlažbu budete tedy pokládat na ty terče?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od radek6:

@franti_p Děkuji za info. Ještě se Vás optat oh…
@radek6 Na poslední chvíli jsem se rozhodl, že položíme do štěrku ( to s ohledem na to, že se údajně dlažba na terčích více zahřívá - jak je pod ní vzduchová mezera ), když je na štěrku, tak se sice také prohřeje, ale mělo by to být méně než s tou vzduchovou mezerou. Tohle mi bylo potvrzeno z více stran, byť jsem hovořil se zástupcem firmy která prodává dlažbu, tak jim na školeních ohledně pokládky dlažby tvrdí opak - že se více zahřívá na štěrku než když je tam ten vzduch. Takže klasicky uděláme před domem ze ztraceného bednění obezdívku jako by se pak dělala základová deska - máme RD ve svažitém terénu, dělal se tam docela zásek. Až se to vybetonuje, tak se bude dovnitř hutnit materiál - zemina, zbytky ze stavby ( mají se hutnit vrstvy po cca 30 cm - aby se to pořádně zhutnilo a dál nesedalo ), takhle několk vrstev, pak štěrk hrubší frakce, na něj nějaký jemnější a nahoru nejjemnější. Akorát vznikl problém s ukončením - hranou terasy, kde by dlažba ležela s ukončením hrany. To už jsme ale také vyřešili hliníkovým profilem L - asi 80 x 80, nebo 100 x 100 mm, spodní hrana se přilepí lepidlem ( nebo se může i přivrtat ) na horní hranu ZB, zároveň s okrajem ZB a přijde tam ten jemnější štěrk do nějž bude dlažba pokládána. Vzhledem k tomu, že při dešti půjde část srážek do terasy, tak v čele terasy bude několik otvorů pro odvodnění - ty budou pod úrovní terénu, na horní straně zhutněného materiálu budou drenážní trubky v geotextilii a půjdou ven z terasy. Konzultoval jsem to provedení se stavebním dozorem a mělo by to takhle fungovat. Desku tedy dělat nebudeme, pouze ještě u začátku terasy - u ztraceného bednění RD přizdíme řadu ztraceného bednění souběžně s tou pro RD. A to z důvodu toho, že když by jsme v budoucnu dělali na terase pergolu ( hliníkové provedení se stojinami - nechci kotvit jen na dvě stojiny a do zdi RD, chci 4 stojiny, tak abychom měli přípravu kam by se pak kotvilo ) - vyndala by se dlažba, v daném místě vyndal štěrk a kotvilo by se do ZB ( takto jsem to měl připravené i kdyba ta dlažba šla na terče - kotvilo by se stejným způsobem ).
Odpovědět
Článek se načítá
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?