Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@jumpmans @geodett Díky :) Ano ano u Krause, stavěli dům přátelům a mají s něma jen dobré zkušenosti. No my určitě by jsme volili taky ten pavatex místo teico. Jak to teď máte široké, kolik je vrstva pavatexu a kolik PIR desky? A co tu konopnou izolaci, s tou máte někdo zkušenosti ?
Odpovědět
Profilova fotka
@nataliepodol mam izolaci 16 cm PIR desku, coz by ciste teoreticky melo odpovidat 24 cm polystyrenu a 30 cm mineralni vaty - tepelna vodivost Pavatexu je podobna jako u mineralni vaty
Odpovědět
Profilova fotka
@nataliepodol tady to máš hotové už z výroby. pava plus. dřevovlákno + pir deska http://www.puren.cz/cz/stavebnik/pure...
Odpovědět
@petronia v štítu to máme: Zvenku nesámovky, pak konstrukce štítu s izolací 160mm, pak rošt z latí-vodorovně výška 50 mm do toho izolace 50mm - napříč aby se překrývali spáry, na to igelit-"parozábrana" a rovnou palubky... dole u podlahy toto navazování folií: udělali jsme štíty až dolů a "parotěsný igelit" zahrnuli (ohrnuli) dovnitř do místnosti kde pokračuje jako vrstva mezi stropem z nesámovek a bude na něm izolace podlahy. Nebo druhá - "lepší" varianta, jde to udělat tak že budou na stropě vrstvy igelitu dvě, a nastaví se to na tu horní-nad izolaci podlahy (kdyby někdo poléval stěny, tak aby to nešlo do podlahové izolace). mimochodem uvnitř domu je vlhkost stěží 20-30% Jinak se divím že všichni tolik řeší kolik izolace v podkroví, když se podívám do tabulek a srovnám s 6 letou zkušeností bydlení ve srubu, tak oboje souhlasí..minerální vlna má cca 0,04 a dřevo 0,4 (ve stejné tlouštce)= 10 cm vlny bude izolovat jako 1m dřeva. takže: sendvič: prkno+ izolace 160+50mm +palubka - tepelně A-B (izoluje stokrát víc než mezery mezi kládami a kolem oken, v místě kde na sobě klády leží je obvodová stěna úzká a je tam mezera, uvnitř je trocha vlny a 2x pěnová páska 1cm.. Dle tabulek má srubová stěna (v průměru) tepelný odpor C-D a v místě těch mezer se ani nevejde do tabulek..proto se v minulosti ty spáry tmelily. Očekávejte největší úniky tam, ne v podkroví :) Z toho též vyplývá, kdo nemá topení hotové, tak stačí udělat jen dole, kde je zima a teplo jde nahoru a tam se drží. :) já jsem naštěstí stihla topenáře "utnout" a mám roury pouze vyvedené nahoru a tam zakončené odvzdušnovacím šroubem (ale to už tu někdo psal, že nahoře netřeba topit když se topí dostatečně dole :) .
Odpovědět
@matkabohu Mezi parozábranou (neboli parotěsem) a palubkou by měla být mezera. Může se též vyplnit izolací, můžou tam být kabely. Obklad by neměl být přímo na folii. Důrazně mě na to upozorňoval tesař a bývá to i montážních popisech a je toho plný youtube. Ikdyž klády nemusí být dokonale těsné a nerovnají se koeficientům vaty, tak si nemyslím, že víc vaty ve střeše je zbytečnost, sama jsi to napsala, teplo stoupá vzhůru...navíc pokud tam není topení, tak ať se tam zdrží co nejdýl. K tomu další neméně důležitá opačná fce, jako izolace proti teplu v létě. S kládama bych izolaci ve střeše moc nesrovnával, to by se okna mohla urazit, jaksi že :)
Odpovědět
Profilova fotka
Přesne jak píše @xavik, my budeme mít kombinaci težkých akumulačních kamen a když budem pryč tak máme radiátory + někde el, podlahu. Takže teplíčko půjde krásně nahoru přes schodiště. No a právě proto jsme tam chtěli udržet co nejdéle teplo aby neunikalo zbytečně přes střechu a zároveň přes léto tam nemít takový pařák. Chtěli jsme mít nějakou ekologickou izolaci, ale moc lidí s tím zkušenosti nemá. Tak mě zajímá jestli koupit PIR/PUR desky- nebo zkusit buď pavatex, konopí nebo nějakou kombinaci.
Odpovědět
@xavik - ano, pokud je folie paropropustná (musí se hlídat z které strany -je to označeno - a správně jí instalovat-z druhé strany je nepropustná), tak se nesmí nic dotýkat (musí tam být 2cm, kabel nestačí!!! a ani jiná izolace se nesmí dotýkat, nesmí tam být žádný dotykový materiál, jinak by začla propouštět), ale pokud je to parozábrana, tak je to jedno, protože nepropouští ani páru-vlhkost (oboustranně)-u ní je nevýhoda, že se může rosit při větších teplotních rozdílech-pokud je v místě kde toto hrozí (ta první paropropustná - se nerosí-ta tzv."dýchá").. :) a ano, právě kolem oken táhne-protože tam končí ty spáry mezi kládami :) vůbec nevím jak to řešit.. na starých srubech jsou kolem oken "kaslíky"- bednění, a okna dvojitá.. a spáry ucpané.. jinak skla izolují dobře :) takže úniky tepla tam kde jsou největší, zatím nikdo (z těch co bydlí), opravdu neřeší? ono není zrovna ideál mít v podkroví (pokoje na spaní) teplotu 25st a dole v přízemí v obýváku a koupelnách sotva 19st. Nebo kolik tam máte stupňů, mohu-li se zeptat? :) předem díky (jinak teplota v létě se nedá izolací řešit, nedá se to uhlídat - když se neustále otvírají okna a dveře a teplo jde dovnitř :) to jedině nevycházet, ale u někoho nereálné :D řešili jsme to větráním v noci. V oblastech kde jsou vedra a nefouká vítr, tak má hodně lidí klimatizaci = řešit předem prostupy skrz dřevo :) @nataliepodol : ekologické materiály.. vždy záleží na individuálních potřebách..zkušenost s konopnou nemám, ale mě ji nedoporučili a rozmluvili 4 různí lidi-pokusím se vysvětlit jsou 3 druhy materiálů: -umělé-plastové- není eko a ani zdravé -přírodní-třeba sláma, konopí,jiné rostliny, dřevní odpad -jsou eko (výroba je skoro "eko"), ale "většinou" nejsou zdravé, protože je to napuštěné chemií, aby to nesežrali škůdci-což časem možná trochu vyprchá, ale není to zdravé, a do dřevostavby ani vhodné (škůdci se šíří o to víc) -kompromisní-např.minerální vata, která je vyrobená z anorganických látek, obvykle se vyskytujících v přírodě (písek, kámen), ale neekologicky..a tím že není organická, tak ji nenapadají škůdci, není ošetřená, je tedy i relativně "zdravá" ale jak jsem psala, každý má své individuální potřeby a hodí se pro každého jiná izolace (pro každou konkrétní situaci)..a každá izolace se dá upravit nebo použít tak, aby svoji původní nevýhodu neprojevila - např.u těch přírodních se dává nepropustná folie, řešení je mnoho :)
Odpovědět
ještě prosím @kasha , blíží se léto, tak opět řeším - prý máš zkušenost s lazurou venkovní (olej+minerál.pigment) od Kreidezeit? Jak dlouho to reálně vydrží? natírali jsme první rok 2x (léto+podzim - více se nestihlo), další rok 1x, další rok ne, pak další 1x, další 1x a je to pryč- jakoby umyté - "opršené", takže další dva roky jsme zbytečně nenatírali a řeším čím to natřít?? nebo kdo už bydlí, poradí?, aby se nevyhodilo každý rok XX tisíc zbytečně (poměr kvalita x cena). Xavik doporučuje tungový a lněný olej, ale at se prý raději zeptám jestli to půjde na ten Kreidezeit- a nebude se to nějak "tluct" (i když ten Kreidez.by měl být též lněný?).
Odpovědět
Profilova fotka
@matkabohu Dovolím si také odpovědět :-) Kromě Kashi i my jsme měli Kreidezeit-olej+pigment, který se namíchal. Natírali jsme poctivě 2x . A už to dělat nebudeme. Já to tady psala. Přišlo nám, jak kdyby se barva vyžrala. A to se nám nelíbilo. Jinak, my používali lněný olej ( a pozor...sluníčko a napuštěný hadr olejem umí divy) Nyní máme od prázdnin roku 2014 natřený dům tenkostěnnou lazurou a na nátěru není poznat, že by někam "mizel" .
Odpovědět
Profilova fotka
@matkabohu ANO, máme kreidezeit s pigmentem-nová bříza,,, tam, kde dosáhne déšt a sluníčko, tak se to vyplaví,,, tam kde je to chráněné, jsem to už potřetí ani nenatírala a je to pořád ok,,, Nicméně - není to nic, co by bylo na škodu, jde pouze a jen o estetiku! Můžeš natírat olejema do aleluja, když se Ti chce, ale také nemusíš,,, Dřevu to nepomuže a neublíží,,, hlavně když je na vzduchu,,, Třeba to jednou celé krásně sešedne a bude to přírodně barevné,,, já ted nevím, rozhodně nebudu otrokem estetiky, to jsem se už nadobro rozhodla :) Budu dělat jen co se mi chce... Do sytetické lazury jsme nešli z prostého duvodu. Bylo nám řečeno, že když začne praskat a nedodržíš nějaký čas nového nátěru, tak budeš muset brousit a to už fakt nechci :) Nicméně, každý z nás to tady máme přesně tak, jak nám to vyhovuje :)
Odpovědět
@matkabohu S tou konopnou izolací si tak jistý nejsem, asi není moc důvod jí napouštět chemií, jelikož neobsahuje bílkoviny a proto je škůdci nenapadají, dává se do ní kvůli zvýšení ohnivzdornosti uhličitan sodný či jedlá soda. Může být lepena kukuřičným škrobem. Navíc je celkem odolná proti roztrhání, neobsahuje škodlivé látky a alergeny a také tak nepodléhá hnilobě. Řekl bych, že to je fajn eko produkt a já s ním do stavby počítám :)
Odpovědět
Nevíte někdo jaká může být čistě cena dřeva (např. smrk) na stavbu srubu dejme tomu cca. 100 m2 zastavěné plochy s podkrovím? Nebo jestli někdo kdo stavěl, by to věděl i v jiné zastavěné ploše. Díky
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@elha1 srpen 2015 - 130 m3 dreva prumer 35 cm, cena za kulatinu 2700 Kc za m3, ale bez jakekoliv upravy tedy odkorneni, postrik a pak vyrezavani na srub
Odpovědět
ahojte , mam dalsiu otazku na Vas, rozmyslam a kombinujem a prepocitavam stale izolaciu do sikmej strechy a stitu,, a otazka znie ci mozem skombinovat izolacie od inych vyrobcov... ja si myslim ze by to nemal byt az taky problem... ako to vidite Vy? medzi krokve by som dal knauf unifit 035 mineralni vatu, a pod krokve by som dal isover uni 35 kamennu vlnu. ako nadstavce pod krokve by som pouzil novinku drziak rigips, na ten prilepil parozabranu na do forsny 60x25 a na to dreveny obklad z palubiek.. dik za reakcie :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia kombinovat vlny ruznych vyrobcu by problem byt nemel vsechno je to plus minus stejne, otazka jestli by clovek pri nakupu vetsiho mnozstvi materialu jedne znacky nedostal vyssi slevu
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia abys to nakonec nepřekombinoval, trh nabízí obrovské množství možností, že to jeden nemá šanci pobrat. Koho se zeptáš Ti podá info jen o tom s čím má zkušenost a ostatní technologie buď pohaní, nebo aspoň řekne, že neví. Specialisti od výrobců budou tvrdit, že ta jejich verze je nejlepší protože..., kombinace nedoporučí protože... a nakonec pomůže jenom selský rozum. Při stavbě jsem se naučil, že důležitější než cena je dobrá reference pokud možno na lidi z blízkého okolí, a osvědčilo se mi brát stavební materiál od jednoho dodavatele. U nás jsem si našel stavebniny, zašel jsem za šéfem, řekl jsem co budu stavět a že bych všechno rád bral od něho, poradil, sehnal mi všechno co jsem potřeboval a neměl to v nabídce za nejnižší nalezené internetové ceny a vše co bylo větší dovezl zdarma, na cokoli z obchodu mám slevu 20% (ještě furt), při odběru jenom stačí nahlásit jméno a jednou za měsíc to zaplatím. Kdybych to měl všechno honit podle cen, tak se zblázním a těch pár tisíc na stavbě není nic. Takže z mého pohledu asi tak. Jinak @geodett má pravdu
Odpovědět
Profilova fotka
@elha1 počítej cca 100m3 včetně krovu při kulatině průměr 40 (můj případ 90m2+30m2 veranda), při průměru 35 asi 75m3 cena u výrobců se běžně pohybuje od 2500,- po 2800,- za m3 nezpracované kulatiny u nich ve výrobně bez DPH. Tržní cena se počítá v lese a je potřeba připočíst daň + dopravu. Běžně za smrk 2200,- - 2400,- + doprava do 100km cca 250,-Kč/M3 + DPH Jinak řečeno pokud nemáš svoje dřevo, nebo známosti, tak se do té jejich ceny těžko vlezeš.
Odpovědět
Profilova fotka
@kasha My jsem pokusní králíci :-) I my jsme zvědaví, jak to půjde. Ale přemýšlíme, co by se loupalo? Protože ta lazura se tak vpila do té kulatiny, že není vidět nic, co by se mohlou loupat. Každopádně, máme dát vědět i naší firmě :-) Když zhodnotím pigment-lazuru, za stejnou dobu , 3 roky, lazura vyhrává. A hlavně to je o tom, co se komu líbí..nám se šednutí nelíbí..Věřím, že pokud budeme natírat za 7 let (10 let ), že to ještě zvládneme ;-) No a pak uvidíme, co se bude dít, třeba se nám šednutí začne líbit a nebo pustíme peníz a někdo nám to natře, když my na ten 10metrový žebřík nevylezeme :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@morana128 takže čím srub natíráte? přírodními oleji nebo syntetikou? pokud kraidezait vydrží 2 roky, je to barva zadarmo drahá... používám (zatím) kraidezait, ale končím s ním. jdu do xavik style :-)
Odpovědět
Profilova fotka
tohle vypadá trvanlivější a levnější. mělo by to být na bázi olejů, takže by se to snad časem nemuselo loupat a brousit. co vy na to?
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 Kreidezeit na exponovaných místech vymizel, místa začala šednout. Nyní máme tenkovrstvou lazuru-tedy syntetiku. Při natírání byla velmi ředěná ředidlem. V tuto chvíli máme srovnání natřeného srubu Kreid. Po třech letech a lazurou po třech letech a vyhrává lazura, V tom dřevě je to vpité , není vidět žádný povlak, co by se měl loupat. Barva je prostě vidět, nemizí. Dům máme 10 let, před nátěrem lazurou se nebrousil-nebylo co. A to jsme dům natírali Kred. 2x , s přestávkou 2 roky..ALe jak píšu, jsme pokusní králíci, uvidíme, co bude dál. Třeba se budem chytat za hlavu..uvidíme.
Odpovědět
@morana128 jaká to je prosím lazura? to by bylo super, kdyby to vydrželo tak dlouho. @kasha - nejde mi o estetiku, ale dřevo, ze kterého se kraidezeit vyplavil, a není ošetřené, tak začíná "trouchnivět", prostě se oxidací rozkládá a rozpadá.. něčím to natřené být musí, alespon těmi oleji (zřejmě nátěr zalije pory v dřevu a tím ho chrání..nevím) ještě někdo nějaké tipy na nátěr? :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@matkabohu natirali jsme olejem Impredur od Flugger,na postavenou roubenku 1nater,nyni jsme pretreli po 5letech,zase 1nater
Odpovědět
@geodett @vorelmato Díky za nástin cen, dal jsem ke kalkulaci jeden návrh a než to bude hotové, tak přemýšlím, na kolik to může vyjít.
Odpovědět
Ahoj, řešíme nátěr srubu z venčí a vidím, že tady máte k tomu aktuálně vlákno, tak se přidávám s dotazy. Máte někdo zkušenost s lazurou s pigmentem od Kreidezeitu?Nebo jen s olejem?A kolik cca litrů jste spotřebovali na jeden nátěr celého domu?Díky moc všem.
Odpovědět
Profilova fotka
@radouche venkovní nátěr cca 70 litrů první nátěr - srub, štíty, podbití. :-| psycho
Odpovědět
Profilova fotka
@radouche zevnitr 1x svetlicovy olej - cca 30 litru, zvenku venkovni olej kastan (50-60 l) + UV vrstva (mnozstvi tezk orict)
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 První nátěr byl mazec, ale druhá vrstva už byla s poloviční námahou i spotřebou. ;-) @radouche Taky Kreidezeit, podobná spotřeba jako tomas80. Letos budeme opět natírat, po 5ti letech, ale jenom stěny. Podbití a terasa, kam nejde slunce jsou v pohodě. Nejhůř jsou na tom východní a západní štítová stěna dole, tam je to vypálené fest. jižní a severní stěny jsou líp kryté přesahy a tam by se to dělat nemuselo. Ale když už budu od toho jednou zapiplanej, tak to lisknu všechno.
Odpovědět
@tomas80 Tak to je masakr. Na stránkách uvádějí 10l na 160m2... ]-( . Prosím tě, a pod lazuru jsi dávala ještě nějaký podkladový transparentní olej nebo jste rovnou natírali lazurou? Se světlicovým olejem pro interiér z Fichemy máte někdo prosím zkušenost? Cena je dost rozdílná oproti Kreidezeitu. Není do něj potřeba přimíchat tvrdo olej?
Odpovědět
Profilova fotka
@radouche pod olejovou lazuru jsme ještě dávali základní olej, toho padlo asi 20 litrů. dávat ji nemusíš, ale v kraidezaitu mě varovali, že pokud nedáme základ, může být srub čmouhatý. jejich natěrači to údajně umí bez základu a čmouhy nemají, ale jelikož jsme laicy, nebylo nám to doporučeno. navíc je nátěr bez základu kvalitnější, protože se pigment dostane hlouběji do dřeva, což ti přes základ, který je transparentní a dobře se roztírá neprojde. pro mě je tato firma jedno velké zklamání. barva za takové peníze musí vydržet cca 10 let. pokud vezmu v potaz fakt, že sruby mají velké přesahy, takže na ně nikde přímo neprší, je tato barva v poměru cena výkon slušně řečeno naprostý nesmysl a nějaké kydy o UV záření a zdravotním hledisku mám u zadní části těla. vyjetý olej je ve finále lepší ochrana než tento slavný němec. i kdyby barva stála třetinu, vykašlal bych se na ni, protože si nedovedu představit, že budeme natírat každé 2 - 3 roky. do interiéru jsem koupil na palubky v podkroví tvrdoolej kraidezait. dnes bych se na to taky vykašlal a celý interiér bych natřel pouze světlicovým olejem z fichemy. jsme ve stádiu hrubé stavby, takže uvnitř jsou natřeny pouze palubky v podkroví (máme nadkrokevní izolaci) a překládaný strop (světlicový olej - fichema). na radu zdejší komunity jsem zakoupil 25 litrů světlicového oleje z fichemy za směšnou cenu. bohužel jsem se to dozvěděl chvíli poté, co jsem si objednal světlicový olej (naštěstí jen 10 litrů) od kraidezaitu. tady nejde primárně o peníze, ale o fakt, že člověk od drahé barvy očekává nějaké funkce (proto si ji člověk kupuje), což kreidezait ještě asi nepochopil :-D :-D :-D momentálně prodávají barvy s přívlastkem speciál. údajně jsou o něco lepší než jejich předchůdci, ale ještě nemají technický list, takže jsou za stejnou cenu jako zmínění předchůdci. podle toho, co čtu, nás asi ani ten speciál nezachrání :-S
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?