Podlahové teplovodní topení - jak efektivně topit?

Zobraz úvodní příspěvek
Profilova fotka
Ahoj, má někdo, prosím vás, někdo spočítáno nebo zjištěno jaká varianta způsobu topení je více ekonomická a vhodná? Pořád uvažuju, co je lepší. Zda topit do podlahy vyšší teplotou např. 32 stupnů s tím, že podlaha se rychleji vyhřeje a pak kotel vypne nebo nastavit nižší teplotu vody (třeba 28 stupňů) a kotel pojede delší dobu nebo pořád. Není to nic životně důležitého, doma teplo, spotřeba ucházející, ale bude to první zima tak se v tom vrtám. Nevím co je je lepší na spotřebu, životnost plynového kotle atd. Díky za případné odpovědi a hezké svátky.
Odpovědět
@petr13 Zásadní nedostatek je že to PT vypínáte. Topí se na min. udržovací teplotu a celý den, nějakým vypínáním nic neušetříte jen bude kolísat teplota v domě, pro dosažení požadované teplot tu ušetřenou energii opět dodáte. Nevím při jaké venkovní teplotě je stanovený průměr a jestli je to opravdu jen spotřeba el. kotle. Jestli to je měřeno kolem 0 st. tak je TZ 2,3kW a to opravdu nebude moc. Po odečtení spotřeby domu a TUV to bude ještě méně.
Odpovědět
přidám se s dotazem. Také máme podlahové topení, plynový kotel. Už asi 2. zimu ale topíme prakticky jen krbem. Loni jsme ji nezapli ani jednou, letos zatím taky ne. Plyn ohřívá vlastně jen vodu na mytí. Vadí to té podlahovce, když je takhle dlouho nevyužitá? Děkuju.
Odpovědět
@jarkalada Ne, když nezamrzne, 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@qosa topič: máme bungalov 100 m2, cihla 30+15, el,. kotel a vodní podlahovku. Ve stropě 40 vaty. Teď jsem dělal odečet za listopad a spotřeba 950 kw. Kromě el. kotle ještě boiler. Teplotu vody v kotli máme 32, termostat v koupelně na 24, jinak teplota v domě 22 až 23. Jak psal kolega, nechce to vypínat, protože ten náběh teploty trvá opravdu dlouho. Dělal jsem pokus, kdy jsem vypnul topení přes víkend a topil jsem jen krbem, když jsem pak topení zapnul, trvalo to 2 dny, než se podlaha prohřála. Takže vypínat ne. Ani na noc, setrvačnost je velká. Jinak náš kotel bere nejméně 2 kw, takže chvíli jede, ohřeje vodu na 32, vypne a spíná když teplota vody klesne na 29. Myslel jsem, že by bylo lepší, kdyby kotel hřál třeba jen 1 kw ale pořád, ale to neumí. Píšete, že první zimu jste to neřešil, ono to chvíli trvá, než se člověk s tím naučí. Stačí malinko hnout průtokoměrem, a hned je to znát. Jen postřeh.... je velký rozdíl když v místnosti je 22 od krbu nebo jiného topidla a 22 od podlahovky. Od podlahy je tepleji. Takže zkoušet a štelovat.
Odpovědět
@slabici 32 je pěkná kosa v podlaze, my máme při elektrine 55 a ted momentálně v krbove vložce vyletela teplota chvilku na 70, jinak držím tak 55 - 60 stupnu na vystupu do podlahy a stejne se vraci 4 hodiny studena voda, která se míchá až na vratce u trojcestáku, my máme rovny kilometr trubek a okruhy maji tak 70 metru v pruměru a to než by se prohralo na 32, to by nebylo nikdy. Asi máte dobré TZ, jinak to není možné. Máme TZ při 0 asi kolem 8kW, -15 pak dělá asi 12kW, to je poměrně jiná hodnota samozřejmě
Odpovědět
@vladimir_sacha Pane nešiřte tady bludy a nedávejte za příklad to vaše špatně provozované topení.
Odpovědět
@wpavel špatně nic není. funguje to tak 10 let bez problémů, stejně povrch nikdy 30 nepřesáhne a ani nepřesáhl, přes to, že voda má těch 55 většinou, těch 70, co mě tam dneska chvilkama skočilo taky nic, za 2 hodiny topení se podlaha někde začíná zahřívat. 30 stupnu mi přijde málo, kor když někomu se u toho co 5 minut spína a vypína kotel... Nejhorší je pro každý spotřebič zapnutí z vypnutého stavu > relé, nahřívání a vypínaní spirál, tudíž opottřebení a následné následky ve formě dřívější poruchy topného zařízení
Odpovědět
@vladimir_sacha To je zajímavé že ostatní lidi topí v průměru jen 30st. vodou, podlahu mají 25 st a v domě celý den teplo. Tak napište proč by tam měli pouštět vodu 60 st.
Odpovědět
@vladimir_sacha jestli se nemýlím PT je nízkoteplotní systém, kam by neměla jít voda teplejší jak 35°. Já momentálně topím do podlahy na 31° v domě krásných 22,5-23°. Když jsou největší mrazy, dostal jsem se loni na to max. 35°. Podlaha je příjemně teplá i na těch nynějších 31°. Dům téměř 100let starý, po celkové reko. Původní Tz bylo G, po reko jsem to dostal na "B". Cihla, dostavované části itong + 20cm vaty, strop 20cm vaty, střecha 30cm vaty, podlaha 15cm polystyren + tepelko
Odpovědět
@wpavel Nemusí tam zrovna 60, stačí tak 55, to je taková rozumná hodnota, kdy se to prohřeje akorát a pak vypne na další kotel zatopí pár hodin ráno a pár večer u nás na 24kW a je to vyhřáto, krbová vložka musí mít nějakou teplotu, jinak by za chvilku prorezla, aspon 50 stupnů ta voda musí mít, jinak to kondenzuje na výměníku a je to špatně, Jinak obavy z poškození trubek jsou, až, kdyby voda šla nad 90 stupnu, na tuto teplotu se staví podlahove topení, kratkodobě 110
Odpovědět
@demolitionman Když máte 15 cm polyš a na střeše 30cm.. To my máme v podlaze 5cm, zdi 30 porotherm + 5 polystyren a střecha max 20 cm vaty, půda nezateplena, Záleží na dělce okruhů, u nás má např jen obývák 3 okruhy a každý po 80 metrech, to by nikdy voda o 30C neprolezla na druhý konec
Odpovědět
@vladimir_sacha jestli to nebude tím, že vám podstatná část tepla z TP utíká dolu při tak malé izolaci. Mám v obýváku dva okruhy, shodou okolností také po 80m a teplé je to krásně, všude stejně. V celém domě, krom koupelny, tam mám nastaven nejvyšší průtok aby bylo tepleji 😉
Odpovědět
Článek se načítá
@demolitionman my máme průtok asi 2L/min +- stejně všude kromě obou koupelen, kde je maximum 5l/min, víc nám neutáhnou čerpadla, protože každý rozdělovač, jsou 2 má asi 12 okruhů a oněch 500m délky dohromady> 24 okruhů a to už tak dává 1000 metrů a asi 50l/minutu a čerpadlo má každý rozdělovač svoje, proto, když to má prohnat 50L za minutu a to nepočítám asi 6 radiátorů, takže tak 65L/min vody a proto pak topíme na minimálně 55C, jinak se ta voda do radiatoru ani nedostane, popř je vlažný jak půl hodiny odstátá polévka.
Odpovědět
@vladimir_sacha Pane nezlobte se ale topíte špatně a ještě bůh ví jak to máte zapojené. Už sem ani ty nesmysli nepište. Ano jste spokojený, ale nerozporujte správný provoz PT ostatních lidí.
Odpovědět
@wpavel špatně nic ale není, projektoval to topenář z Kroměříže, normálně oficiálně a podle toho se postupovalo, takže to není žádna uplacanina, kor když to topení podle projektu dělal otec a ten je vyučený topenář/instalalér, takže ví co a jak se má
Odpovědět
@vladimir_sacha 5cm izolace v podlaze na zemině prostě dobře není.
Odpovědět
@kofejn před 15 lety to byl standard... hlína, štěrk, deska, IPA, 5cm polyš a na to trošku betonu, pak podlahovka, anhydrit a podlaha
Odpovědět
@vladimir_sacha Tak to si myslím že nebyl. V roce 2007 jsem dělal rekonstrukci v bytě a dával jsem podlahovku. Topenář (projektant) mi doporučoval 10cm, ale bohužel to kvůli výšce nešlo. Takže nakonec jsem tam dal PIR desky 4cm s tím, že je to nad vytápěným prostorem bude stačit, místo teplovodního kabely a místo betonu anhydrit. Když byl byt pod náma v zimě prázdný, dělalo to cca 4000Kč protopených navíc.
Odpovědět
@kofejn No to už ale by byla vyšší cena a je docela rozdíl zakrýt skoro 400m2 polystyrenem 5 nebo 10 cm, proto se dala ta 5cm, ostatně to je taky na fasádě, ten samý druh, klasika STYROTRADE to je taky 5cm, tam ale pod tím podlahovým topením velká vrstva betonu, takže to je velké rozpětí od terénu po trubky, aspon půl metru
Odpovědět
@vladimir_sacha Na terénu je termínus technikus. Když pod ní není sklep, vytápěná místnost či není vysazená do venkovního prostoru, je na terénu. Beton a štěrk moc neizoluje, zateplené základy asi taky mít nebudete. Takže spíš topíte čertům do pekla a pánu Bohu do oken.
Odpovědět
@kofejn Základy zateplené nemáme, je to beton, kolem akorát nopovka a jedině IPA jistí vlhkost do zdiva, skladba je beton - ipa - cihly, podlaha u zdi je ledová vždy, ostatně proto první smyčka podlahovky začína asi 20 cm do mísnosti, blíž ne, tam je podlaha kolem 10 stupnů, když venku mrzne, extrud v zemi kolem zakladu není a k tomu polystyren ze zdiva začíná asi 5cm nad podlahou, jinak všude dvojsklo dřevo okno, teplota klesá při 0C asi o 0.15 - 0,2C/h v celém domě, proto pak pereme do podlahy aspon 55C. Ted nevím spád ale myslím, že se dávalo tak 55/40 elektrokotlem a vložka 60/45 kvůli kondenzování sazí na výměníku
Odpovědět
@vladimir_sacha Jo a v projektu je napsáno že teplota vstupní vody je 55st. 🙂
Odpovědět
@wpavel to je projekt na vše a nesmí se zapomínat na to, že máme taky radiátory, celkem 6ks, takže proto. V projektu není, jen mám ten pocit, že se to dělalo na tento spád, kvůli tomuto.
Odpovědět
Profilova fotka
@wpavel topič: já myslím, že nemá cenu pokračovat v této diskuzi. Už jen podle selského rozumu to má pán blbě když topí do podlahy 55, ale neberme mu to. Je to jeho topení, jeho peníze, jeho věc. Jen s efektivitou topení to nemá nic společného. Nevím proč mi to připomíná večerníčka Pat a Mat. Do podlahy 5 cm polyše, to samé na zdi a spousta jiných "vychytávek". Škoda slov.
Odpovědět
@slabici Moje snaha byla to pánovi vysvětlit. Ale on má jen tu jeho verzi a tu si bezhlavě obhajuje. Občas na jeho nepravdy odepíšu aby se toho nechytli lidé co nemají takový přehled o topení.
Odpovědět
@vladimir_sacha 55C do podlahovky, to by se asi ani nemělo ne? My budeme asi exoti, když do podlahovky pouštíme 22-24C 😄
Odpovědět
Tepelné ztráty 11Kw pri - 15C.Podlaha 18cm polys.Dnes nátokova 36C,zpatecka 34C uvnitř 23,5C.Ale hodně tepla mi utíká do patra přes trámový strop a dveře, které ještě nemám ,tak radiátory v patře jedou na teplotu co jde do podlahy a je tam tak o stupeň více. Tepelné čerpadlo 12Kw. V budoucnu zateplím fasádu a bude to dokonalý
Odpovědět
@adula000 trubky AL PEX se staví do trvalých 90C
Odpovědět
@lebedik To máte docela pěkné TZ, teda záleží na ploše, ale přes to, jak vidím, mate TČ, což je vyloženě nízkoteplotní zařízení, my na těch našich 24kW elektro jenom ty radiátory ovlažíme, max 30C, pritom výstup z elektrokotla je 55C, víc ani nedá v našem topení. U krbové vložky teče sice 60C, chvilkama 70C, ted vidím 65C, ale to je na začátku, když chytnu na trubky z podlahovky, ty rozhodně 65 nemají, vidím tak 50, míchá se to u trojcesťáku, co je v rozdělovací krabici podlahovky u čerpadla a zpátky ted za 2 hodiny topení začíná přitékat vlažná voda na vratce.
Odpovědět
@adula000 Pokud do podlahovky pouštíte 22°C a máte doma standardních 23C, tak to jste opravdu exoti a vymysleli jste Perpetum mobile :-D
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?