@moon126 Ahoj,
Nikdo nereaguje, asi proto že na takto položený dotaz se nedá odpovědět. Zkus prosím poslat i nějaký plánek jak jsou ty místnosti orientované, kde a jaké ty kamna budou, jaký je prostup do horního patra, a tak vůbec.
Na místnost 30m2 je 8,4kW strašně moc, tím se dá vytopit dvoupatrový barák o ploše přes 200m, ale opravdu hodně záleží na dispozicích domu i topidla.
@moon126 bylo zde víc diskusí na toto téma, poslední na stránkách kolem 650.
Co se týče barvy, tak různé odstíny včetně medových, mají téměř všichni výrobci, jde o to, jaký "materiál" si vybereš. Můžeš si vybrat hotový nátěr, více výrobců má i nátěry s přídavkem včelího vosku. Obchodníci ti častokrát ochotně poradí a přinesou i vzorky, celkem je z čeho vybírat. Akorát: před časem všichni používali Kreidezeit, pak se zjistilo (empiricky, po pár letech), že to až takové terno není. Pak také Remmers. Pak kdo měl hodně peněz, použil Osmo, to pak nátěr vyjde ve stovkách tisíc. Pak se začal používat tungový a světlicový olej od místních obchodníků a výrobců, takoví známější jsou Fichema, Cesta dřeva nebo Oleje na dřevo. Nebo pak se dá sáhnout po něčem, co je prověřeno staletími, tam ale není takový komfort, abys vzala plechovku a štětec v krámě z pultu a rovnou s tím vylezla na řebř a šla natírat
@moon126 ještě nemáme natřeno v interiéru, ale máme několik století starý recept, a je to včelí vosk, který se roztápí ve vodní lázni, kvůli natírání se míchá s terpentýnem. Pak se samozřejmě dlouho a pořádně větrá. Jsem na to zvědavá, to, co jsem viděla naživo, vypadalo skvostně
@moon126 my to ještě nemáme. Nejdřív budou podlahy a štuky, pak broušení a nátěr interiéru. Něco je vidět v jednom mém albu, jinak jsme to viděli v interiérech domů, co jsme navštívili
@esmeralda2 Ahoj. Dotaz k tvému poslednímu příspěvku. Jen se zeptám, jestli vás to nenapadlo udělat obráceně. Nejdřív podlahy, obrousit, natřít, a pak až štuky. Z pravidla se ten prach a piliny je schopen držet se na tom štuku a blbě se to z těch stěn dostává. Někdo to řeší tak, že ty stěny pak omete a napenetruje. Nebo dá první nátěr hodně řídký, aby ty stěny jakože umyl, to je pravda. Ale mě se to zdá jako zbytečná práce. Ale jen můj názor. 😊
@peking53 díky za tip, ještě jsme o tom takto nepřemýšleli. Fakt je, že při broušení se nadělá víc bordelu než při štukování. Ještě se zamyslíme / zeptáme, jestli by byl vhodný postup broušení - štuky - nátěry, že případný stavební bordel se možná lépe uklidí z obroušeného nenatřeného dřeva. Ale vlastně při štukování se asi nenadělá moc bordelu
@tomas80 na strane kde skladujeme palivove drevo primo u srubu je tech der v kulanech o neco vic, ale neresim to, pokud planujes odstup 2 metry a dal, toho bych se vubec neobaval.
@geodett též se těším, že něco udělám 😎
Teda nechci to zlehčovat, ale sněd mě nikdo ze zahrady nepozene domů. Moc se mi v téhle situaci nechce jezdit po republice.
@tomas80 nic by ti do proschlé kulatiny vletět nemělo. Může se stát, že ti z ní ještě nějaký tesařík, nebo piloritka vyletí, to ano, ale nový škůdce velice nepravdepodobne. Teda krom viru..., Ale jestli máš dost slivovice, bych se toho nebál 😎
@vorelmato to delam podobne, mam modrinovy fosny, nahrubo dlatem srovnam nejvetsi nerovnosti vyrovnam a zafoukam penou 🙂
zena je spokojena, co chtit vic 🙂
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak máte řešené podkroví, zda máte difuzně uzavřenou, nebo otevřenou konstrukci. Náš střechař je jednoznačně pro uzavřenou. Mám trochu strach z kondenzace vody a následné hniloby někde v rozích pokojů. Napadá mě uzavřít střechu a od pozednice dolů to nechat otevřené, máte s tím někdo zkušenost? Jinak v plánu a projektu máme nadkrokevní izolaci, ale zatím je čas na případnou změnu.
Díky.
@piskotdc neznam presne rozdil mezi dif. otevrenou ci neotevrenou variantou, ale priklanim se k tomu ze mam uzavrenou, protoze pres 16 cm nadkrokevky z PIR materialu nemuze rozhodne zadna para proniknout 🙂
ja mam skladbu zaklop nesamovanymi prkny, pak mam folii a to na mistech kde je nadkrokevka je Membran 100 2S (celkem pevna a na spodni strane v podstate takovy pevny alobal, celkem slusne take pohlcuje mobilni signal 🙂) a na mistech kde izolace neni jen obycejnou UNI 2S RESISTANT, na tom pak nadkrokevka 16 cm, kontralate, late a tasky