Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak díky za odpověď. Je to alternativa, o které uvažujeme. Zatím máme obě možnosti a blíží se rozhodnutí. Tím nasáváním shora by se vyřešil např. odvod kondenzátu, čištění potrubí, mřížka, aby do potrubí nic nevlezlo, a její dostupnost (a péče kolem základové desky v místě, kde se moc nebude chodit), klapka a (složitý?) mechanismus jejího uzavírání, bezpochyby složitější instalace a víc "možností" něco podělat. Navíc tím, že vše bude zalito, bude nulová možnost dostat se k tomu někdy v budoucnosti. Otázkou je, jestli je to potřeba. Nasávání shora by bylo jednodušší a tím, že nemáme využitou půdu, tak by to ničemu nevadilo. Hlavním zdrojem topení bude tepelné čerpadlo s vodním podlahovým topením, akumulační krb bude na "ozdobu" a na přitápění, to by ten úbytek výkonu nemusel vadit, i když ho je samozřejmě škoda. Neumím postavit na misku vah argumenty pro a proti, tak ti děkuji za ně a přednesu je dál. Projekt krbu jsem viděla, ale protože tomu houby rozumím, zajímaly mě hlavně rozměry půdorysu kvůli betonovému soklu a pak ta estetická stránka a cena, samozřejmě. Nevím, jak je řešen ventilátor na překonání komínového efektu, budu se muset na to podívat
Odpovědět
@esmeralda2 pokud je to na ozdobu, tak bude asi výkon pod 10kW a v tom případě CPV možná není úplně opodstatněný. Vycházel jsem z toho, že to bude hlavní zdroj tepla s výkonem okolo 15kW+ a odvodem o AN. U malého spotřebiče je ekonomičtější spíše nasávání z místnosti, když nic jiného tak to vyřeší výměnu vzduchu pomocí podtlaku v místnosti. Nežádoucí průvan pak můžete regulovat komínovou klapkou. Neplatí pokud je ve stejné místnosti digestoř nebo jiný systém nuceného oběhu, v tom případě musí být CPV určitě, aby nebylo možné nasátí spalin do místnosti tím, že digestoř přetlačí komín. V samotném potrubí CPV by ke kondenzaci mohlo docházet pouze pokud je nasávaný vzduch výrazně teplejší než potrubí, tedy pokud budete z nějakého obskurního důvodu topit v létě a vstup do CPV bude na jižní straně.
Odpovědět
Profilova fotka
@90veronika90 Hranice na Moravě
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravim... ma niekto riešene stropne chladenie, prip. nejako inak /nie klíma/... ako by sa to dalo ak tam nechcem davat sadrokarton...? ...okrem chladenia podlahy...
Odpovědět
Profilova fotka
@tonikslonik není to zbytečné? Nevím, jak u jiných, ale když bylo loni dlouhé horké léto, ve srubu jsme neměli víc než 22 stupňů
Odpovědět
@obludak spíše může být problém s kondenzací na přívodní trubce mezi krbem a stěnou/podlahou. Já mám nasávání ze sklepa a díky tomu je to jednak jednoduché a nemám problémy s kondenzací. Naproti tomu třeba dcera měla trubku vedenou stěnou rovnou z venku a z povrchu přívodní trubky neustále kapala voda. Proto to radši zrušila.
Odpovědět
@zubr487 no, ano na vnějšm povrchu ke kondenzaci docházet může, proto by potrubí mělo být po celé délce izolované, optimálně vzduchotěsně. Přímo u topidla by izolace neměla být potřeba, vyšší teplota a minimální vlhkost kondenzaci znemožní.
Odpovědět
Profilova fotka
@esmeralda2 to je pekny u nas to v podkrovi vyleze k 25-26, ale dole tech 22-23 max.
Odpovědět
Profilova fotka
@geodett jestli to nebude tím, že my podkroví takřka nemáme, jenom nad částí přízemí, neplnohodnotné, a s velkým oknem na severovýchod
Odpovědět
ahojte po dlhsej dobe... riesime izolaciu do podlahy v podkrovi... ide nam predovsetkym o zvukovu izolaciu... mame prkenny zaklop a dreveny rost, final bude tak ako v prizemi drevena prkenna podlaha...rozmyslali ste niekto niekedy o vyplneni rostu molitanovou drtou, takou ako sa dava do vankusov a pod... ?pripadne este sme nasli repasovanu pojenu molitanovu drt. Vidite v tom nejaky hacik, preco by to nemuselo fungovat? Ako to je s roznymi "breberkami", ktore sa tam teoreticky mozu dostat, pripadne moze v tom nieco zit? Aky na to mate nazor? Diky.
Odpovědět
@petronia molitan je polyuretan s paměťovým efektem a díky pěnové struktuře má relativně krátkou dobu rozpadu. Životnost je 20-50 let, podle podmínek, hlavně teploty a UV. V podlaze tedy spíše déle. Breberky se do toho zabydlí stejně jako do jakéhokoliv jiného pěnového materiálu, nicméně samotnou PUR pěnu žrát nebudou. Myším se tam bude líbit, pokud se tam dostanou. Budete to muset nějak zabalit do difuzni folie, jinak to bude prášit do místností dole i nahoře, pěna se postupně rozpadá na prach. Kročejová zvuková izolace je nula, pochopitelně, Vzduchová izolace není špatná, tipnu si stejně jako normální minerální vata.
Odpovědět
Profilova fotka
Tiež to idem riešiť zatiaľ som rozhodnutý pre akufloor od rockwoolu https://www.rockwool.sk/produkty/syst... Nemám dostatočnu nosnos stropu
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
Je tu niekto kto má skladbu podlahy ako som písal v príspevku vyššie a prípadne ako je s tým spokojný
Odpovědět
@stano300 v zásadě to mám právě takto, jen vata není jednovrstvá (jak doporučuje výrobce), ale dvouvrstvá křížem 30 a 20 mm. Kročejová hlučnost skoro nic za normálních podmínek, když je ticho tak kroky slyšet jsou. Našeho dospívajícího syna je slyšet i přes jedoucí kompresor na terase, neboť běhá lehce po špičkách, jako buldozer. Zpětně hodnoceno, je dobré před pokládkou pečlivě udělat rovinatost záklopu stropu, vata zkopíruje naprosto dokonale každou vlnu záklopu. Dělal bych jednovrstvou vatu, dvě vrstvy na sobě mají mírně větší stlačitelnost a zejména u prahů, kde jsou přerušené roznosové desky podlahy je to znát. Roznosovou desku mám 2x18mm PD, při pokládce lepenou v perech, po položení prošroubovanou. Oddělení proti vrzání difuzni folii na sraz. Podruhé bych volil spodní 25mm, horní klidně 18, možná i jen 15 kdybych honil milimetry. Všichni mi vyhrožovali že záklopové nesámované prkna budou navěky vrzat. Po položení podlahy se musím opravdu snažit abych našel nějaké vrzající místečko. Celkově spokojenost, práce rychlá a jednoduchá, doporučuji kvalitní respirátor a možnost sprchy ve studené vodě. Pokládal jsem svépomocí jen s třináctiletým klukem.
Odpovědět
@stano300 eeh ... co to znamená že není dostatečná nosnost stropu? To snad se skladbou podlahy nesouvisí. Pokud jsou stropní trámy daleko od sebe a záklopové prkna se prohýbají, bude nejdříve nutné udělat lepší konstrukci, zpravidla hustý rám z hranolků min 100mm na výšku, zaklopený OSB. Tím se zlepší roznos a zároveň vyřeší rovinatost. Teprve na takovýto vylepšený záklop se může dělat akufloor. Rockwool na to má myslím taky nějaké doporučené skladby, vedou to jako podlaha při rekonstrukci na stávající trámy. Pokud není dostatečná statická nosnost stropu,tak to asi nepůjde ani obývat, ne?
Odpovědět
Profilova fotka
@stano300 v zasade mame vsichni podlahu podobne 🙂 myslim ze je jedno co se da do stropu, krocejovy utlum tam nebude zadny zazrak (ani kamarad co ma v roubence betonovou podlahu i v patre, rika ze to neni nic moc) ja mam na prknech folii proti prachu, pak 5 cm polystyren, dale 2x skrizem cetris deska 22 mm a na tom dubova prkna - nevrze nikde nic s vrzanim je to horsi v prizemi, tam mam OSB 25 mm na rostu a pak dubova prkna a tam to misty vrze, takze priste bys sel asi do 2 OSB desek pres sebe
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak zle som sa vyjadril, neni dostatočna nosnost na betónový poter prípadne liapor skratka tam nechcem dať 5 ton materiálu V obyvaku mám rozpon 6m bez podloženia hrady 24x26cm A rocwool pri akufloor skladbe neodporúča dve vrstvy vaty na seba je to v navode doslovne to zakazuje Len som chcel vedieť či sa oplatí experimentovať alebo to spraviť ako je v navode Ďakujem za odpoveď
Odpovědět
@stano300 vím že to rockwool nedoporučuje, psal jsem to i výše, hlavní důvod je nadměrná stlačitelnost. Mám dvě vrstvy kvůli postupnému vývoji. On ten Steprock HD jinak stojí celkem ranec. Původně tam mělo být jen 30mm ale dodatečně jsem to musel navýšit na 50mm. 30mm ale bylo už koupeno a položeno, takže ta přihozená dvacítka je taková z nouze ctnost. Pokud je to jen trochu možné použijte jedinou vrstvu.
Odpovědět
Profilova fotka
Aby byla odhlučněná podlaha v podkroví, musela by být nezávislá na celém stropě. Dřevěný rošt by musel ležet vždy pouze na 2-3 podpůrných bodech. Jako jsou například u starého zděného domu obvodové stěny. Takže tuším, že místo stěn by musela hlavní konstrukce ležet na vaznicích. Opět ale jen na 3-4 bodech v závislosti na délce, jelikož by se hluk při položení roštu na záklop roznesl že? :-D nebo se mýlím? A podlaha, aby měla aspoň 20cm a osb desky 2 na sobe a do kříže :-D sám sem zvědav jak si stou podlahou v patře poradím. :-D projekti mi naprojektovali nějaké akustické desky Wolf. Tak sem na to zvědavý.
Odpovědět
Ahojte, chcela by som sa opytat. Schody su osetrene tvrdy voskovym olejovym lakom od REMMERS. Ale este by sme ich chceli nalakovat nejakym lesklym lakom, myslite, ze to bude mozne? Alebo poradte , cim osetrit drevene schody na chate? Dakujem za odpoved
Odpovědět
Profilova fotka
@peking53 pokud uděláš horní podlahu dostatečně tuhou, plovoucí na nějaké protihlukové vrstvě, nebude se roznášet nic. Je jen otázka jestli udělat plovoucí celé patro a příčky uchytit do podlahy (tak to máme my), nebo plovoucí jednotlivě pokoje a příčky uchytit až do stropu. Oboje má své ... pro a proti. Pokud chceš rošt, tak by měl taky ležet na odhlučňovací vrstvě, jinak je to naprd. Co tam dáš za vrstvy je na tobě, my jsme dali intuici. Těch produktů je strašně moc a všechny jsou nejlepší...
Odpovědět
@moon126 v prve rade lak na olej je belbost. Leda obrousit az na drevo a to nechces. Tvrdsi nez lak je jeste dvouslozkovy epoxid. Ten remmers je hartwasch ol? Bilomodra pixla 2,5l asi za 1200,-? Ten znam a je takovy ridsi, spis tak na nabytek. Jestli ano, tak zkus olej za dvojnasob ceny. Ja mohu doporucit Bona hard wax oil. V nekolika prelestenych vrstvach, je rozhodne voskovatejsi a tvrdsi. Delaji leskle, polomat, mat. Chvala se peje i na oleje Osmo. Nicmene, pokud jsou schody z mekkeho dreva, tak abys docilil maximalniho vysledku, by ten olej musel byt lisovan z epoxidoviku a smichan s voskem, ziskaneho z dubu za studena pouze mechanickymi postupy cernobylskymi vcelami. 🤔
Odpovědět
@xavik ano ten, tak co odporucas? Je dobry aj ten? Alebo radsej ten Vona?
Odpovědět
Profilova fotka
@peking53 mne to lezi cely na izolaci, nikde to neni spojeny se stropem a stejne to zadny zazrak s odhlucnenim neni, myslim ze ve srubu to proste ani poradne odhlucnit nejde - navic ja se o to ani zvlast nesnazil 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@moon126 ja mam jedny schody OSMO tvrdym voskovym olejem a druhy Complex Hartöl a ten Complex mne prijde lepsi, OSMO dela takovy drsnejsi povrh nez ten Complex ceny jsou podobne silene u obou, kolem 800-1000 za litr 🙂
Odpovědět
@geodett dakujem a mas tam aj nejaku farbu? Alebo len priesvitny?
Odpovědět
Profilova fotka
@moon126 oboje pruhledne bezbarve, barevny osmo mam na terase, ale tam nelze moc hodnotit protoze se tam chodi v botech a na cast prsi, ale zatim drzi
Odpovědět
@moon126 teho remmersa bych na schody nedal, mozna jen jako prvni napousteci vrstvu. Takze Bona, Osmo. Complex neznam., myslim ze to bude jedno, je to proste drahy. @geodett prebrusovals to? Ten hrubsi povrch udelal vzdycky ten tvrdy olej, pac mam asi o dost vic vosku a tvrdidel ale po prebrusu a rozlesteni krasne hladky. Montalne Bonou natiram i dvere (zbylo) a je nutny prebrus houbickou, jinak je to na omak drsny
Odpovědět
@xavik toho Remmersa nam odporucili. A Bona je leskla alebo ako?
Odpovědět
@moon126 , to uz jsem psal vyse. Leskla, mat, polomat, i odstinovana, dle libosti. Cerpam jen z vlastni zkusenosti pri aplikaci. Sam uvidim, co to vydrzi.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?